הרבנים התרגשו ובכו: 5 פרות אדומות כשרות הובאו ארצה

עשרות אלפי יהודים עלו השנה להר הבית, רבים מהם כחלק מהכנה לבניין בית המקדש | בימים האחרונים יש מי שמתכוננים לבניין הבית בדרך אחרת: מעלים ארצה פרות אדומות כשרות

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 19/09/22 15:41 כג באלול התשפב

הרבנים התרגשו ובכו: 5 פרות אדומות כשרות הובאו ארצה
שתיים מהפרות שהובאו ארצה, צילום: ללא

מאות אנשים הגיעו לנמל התעופה בן גוריון בסוף השבוע האחרון במטרה לחות במחזה נדיר בהחלט - 5 פרות אדומות כשרות לגמרי שנתרמו על ידי ביירון, חוואי טקסני מקהילת הנוצרים האוונגליסטים שהגיע עם הפרות ארצה בטיסה מארצות הברית. רבנים שהגיעו אף הם לבחון את הפרות מקרוב, בכו מהתרגשות כשחזו בפלא שלא נראה כאן 2,000 שנה.

הימצאותה של פרה אדומה כשרה מרמזת על המשיח שמתקרב ובניית בית המקדש

ההלכה היהודית, מגדירה פרה אדומה ככשרה כאשר היא בצבע חום-אדמדם וללא מומים בכלל. כמו כן יש לבדוק שעל אותן פרות לא עלה עול ועל פי העדויות הן אכן כאלה, על פי המסורת היהודית הימצאותה של פרה אדומה כשרה מרמזת על המשיח שמתקרב ובניית בית המקדש. כאשר השימוש של הפרה האדומה הוא לטיהור טמאי המתים על ידי הזיית אפר הפרה.

הפרות האדומות נקלטו בחווה הסמוכה לאיזור בית שאן, ושם ינסו לשמר את הזן ולהרחיב אותו ולהפוך את החווה לאתר מבקרים שיחזו בפלא הנדיר. 

 

ביירון החוואי הטקסני שגידל את הפרות בארה"ב

ביירון החוואי הטקסני שגידל את הפרות בארה"ב

מדובר בנושא מאוד מורכב: לבדוק שאין שערות לבנות, שאין מום. יש כל מיני נקודות בהן צריך לבדוק טוב-טוב את הפרות

מי שהיה אמון על הצד ההלכתי, הוא רבה של המועצה האזורית גוש עציון, הרב יוסף צבי רימון: "עזרתי בעיקר להסתכל על הפרות ולבחון אם הן כשרות. הפרות הללו שהגיעו לארץ הן באמת כשרות".

"מדובר בנושא מאוד מורכב: לבדוק שאין שערות לבנות, שאין מום. יש כל מיני נקודות בהן צריך לבדוק טוב-טוב את הפרות, זאת כדי שנוכל לדעת שהפרות הללו באמת אדומות. כי יש דיון מה אדום ומה לא. בנוסף לצבע ולמומים, צריך לדעת שהפרות הללו לא עבדו, שלא עלה עליהן עול. הפרות שהגיעו לארץ עומדות בתנאים האלה". 

מה הרב הרגיש בשעת בדיקת הפרות?

"מאוד משמח שיש לנו פרות אדומות מוכנות גם לבניין בית המקדש בעזרת השם, וגם בינתיים כדי ללמוד. בניין בית המקדש מתקרב, אנחנו צריכים לדעת, להתכונן, וזה אחד הדברים".