גאווה: הסרט של קרן קולנוע שומרון התקבל לפסטיבל היוקרתי

קרן קולנוע שומרון ממשיכה לקטוף הישגים מרשימים: אחד מסרטיה התקבל לפסטיבל בירושלים, ושני סרטים נוספים כיכבו בפסטיבלים בהודו ושנגחאי ואף קטפו מספר פרסים

חדשות כיפה חדשות כיפה 18/07/23 14:39 כט בתמוז התשפג

גאווה: הסרט של קרן קולנוע שומרון התקבל לפסטיבל היוקרתי
צילום: יוסי כהן

הקולנוע הישראלי בשומרון פורח בשנים האחרונות. אחרי שבקרן קולנוע שומרון צולמו סרטים רבים ומוצלחים, כעת היא זוכה להישג נוסף: סרט של הקרן מתמודד על פרס הסרט התיעודי הטוב ביותר בפסטיבל קולנוע ירושלים ושניים מסרטי הקרן התקבלו לפסטיבלים בעולם.

הסרט "שלושתנו" התקבל לפסטיבל ירושלים

אתמול (ב') הוקרן בהקרנת בכורה הסרט "שלושתנו" של קרן קולנוע שומרון בפסטיבל ירושלים, שם הוא מתמודד על פרס הסרט התיעודי הטוב ביותר . הסרט של היוצרת הניה ברודבקר והמפיקה אביגיל שפרבר מלווה זוג הורים חרדי המבקשים שבנם שעל הרצף האוטיסטי ישתלב בכיתה רגילה. במהלך הסרט מתועד המאבק של הזוג, תוך מעבר לשומרון והתמודדות עם שאלות לגבי קבלת האחר בחברות שונות. הסרט שלקח חלק בחממה לנשים חרדיות בקרן גשר, נתמך על ידי קרן קולנוע שומרון בשלב הפיתוח ולאחר מכן זכה לתמיכה מתאגיד כאן 11, קרן גשר וקרן מקור.

צילום: יוסי כהן

הסרטים "מרגלים מבית" ו"המוהל" התקבלו לפסטיבלים בהודו ושנגחאי

גם הסרטים "מרגלים מבית" ו"המוהל" של קרן קולנוע שומרון התקבלו לפסטיבלים ברחבי העולם. הסרט "מרגלים מבית" של היוצר איציק לרנר התקבל החודש לפסטיבל הבינלאומי בשנגחאי ועלה לשלב הגמר יחד עם 4 סרטים נוספים בהתמודדות על הסרט התיעודי הטוב ביותר. הסרט "המוהל" של היוצרים פנינה גפן ויוחאי רוזנברג מגוש עציון התקבל לפסטיבל הקולנוע קרנטקה בהודו, וקטף את הפרס הראשון ב-2 קטגוריות: פרס הצילום הטוב ביותר ופרס עיצוב הפסקול הטוב ביותר.

יוסי דגן, יו"ר הקרן, הודה על ההישגים, "סרטי הקרן מופיעים בכל העולם וקוטפים פרסים. זאת בשורה גדולה מאוד להביא את הסיפור של יהודה ושומרון לכל רחבי העולם ולכל רחבי הארץ. אני בטוח שיותר ויותר מסרטי הקרן ייצגו את יהודה ושומרון עוד הרבה מאוד פעמים, ויספרו את הסיפור שלנו באופן אותנטי". מנכ"לית קרן קולנוע שומרון, אסתר אלוש, הוסיפה, "אנחנו צופים פני עתיד, נמשיך לפעול עוד כדי להביא את מיטב של הקולנוע מיהודה ושומרון לכל רחבי הארץ והעולם".

יוסי דגן ואסתר אלוש

יוסי דגן ואסתר אלוש צילום: יוסי כהן