בית המשפט הכריע - בקשת הגיבו: "שם סוף לגזל של הוט"

בית המשפט קיבל את עמדת "קשת" בעתירה נגד "הוט" וחייב את חברת הכבלים להפסיק את שידורי הצפייה הנדחית תוך 14 יום. בקשת מרוצים: "מקווים כי עתה בהוט יחדלו ממנהגם לגזול זכויות יוצרים"

ישועה תורג'מן ישועה תורג'מן, חדשות כיפה 25/06/23 19:17 ו בתמוז התשפג

בית המשפט הכריע - בקשת הגיבו: "שם סוף לגזל של הוט"
קשת, צו מניעה להוט, צילום: דר' אבישי טייכר, CC BY 2.5 wikipedia

בית המשפט המחוזי אישר היום (א') את בקשת קשת ונתן צו מניעה זמני האוסר על חברת הכבלים הוט לעשות שימוש בתכני הטלוויזיה של קשת באמצעות צפייה נדחית (catch up ו-start over) בפלטפורמת האינטרנט של הוט. מנגד טוענים בהוט, כי בית המשפט פסק לטובתם בנוגע להמשך השידור באיכות HD.

השופטים קבעו: הזכויות רק לשידור ישיר

הוט תשלם לקשת הוצאות משפט בסך כולל של 20 אלף שקלים, כאשר הצו יכנס לתוקפו בתוך 14 ימים.  בהכרעתם כתבו השופטים כי "לא מצאנו תימוכין בחוק לזכות של הוט להקליט את שידורי קשת ולהעבירם למנוייה לצפייה נדחית, ללא תשלום לקשת". כמו כן קבע בית המשפט כי "שידור של תוכניות קשת באינטרנט ללא תמורה מתייחס רק לשידור שנעשה בו-זמני - שידור ליאינרי, ולא לשידור בטכנולוגיה נדחית".

קשת: "מקווים שהוט יחדלו ממנהגם לגזול"

עוד לפני העתירה לבית המשפט, נערך הליך גישור בין שתי החברות, במהלכו ולפי החלטת בית המשפט, הוט שילמה לקשת על תכניה בפלטפורמת נקסט בהתאם להסכם בין הצדדים שפקע לאחרונה. עתה, חודש לאחר הגישור, ההחלטה בבקשה שהגישה קשת לצו מניעה נגד הוט הוכרעה על ידי בית המשפט. מי שייצג את קשת בהליך הם עורכי הדין מוטי ארד ואמיר ונג.

לוגו קשת

קשת, מרוצים מהפסיקה. צילום: לוגו

בקשת מסרו לאחר ההחלטה כי "קשת מברכת על החלטת בית המשפט אשר שם היום קץ לגזל שמבצעת הוט באמצעות השימוש בשירות catch up ללא תשלום לקשת". בחברה לא חסכו מילים קשות מחברת הכבלים ואמרו: "אנו מקווים כי עתה בהוט יחדלו ממנהגם לגזול זכויות יוצרים שלא כדין".

בהוט מגיבים: "לא נכנע ללחצים ולניצול הכוח המונופוליסטי שהפעילה קשת"

מנגד הגיבו בהוט ואמרו כי "כפי שדרשנו, בית המשפט קבע שערוץ 12 ימשיך להיות משודר על פי חוק בהוט באיכות HD, ולא נכנע ללחצים ולניצול הכוח המונופוליסטי אותו הפעילה קשת". עוד הוסיפו: "כזכור, בימים אלו מתבררת תלונה ברשות התחרות כנגד קשת על ניצול כוחה המונופוליסטי ופעולותיה בניגוד לחוק התחרות. בית המשפט נתן צו חלקי בנושא הדחיה הנצפית".