ביקורת על "הוט" שביקשה תכנים של תאגיד "כאן" בחינם: "הפגינו סולידריות"

לאחר דרישתו של שר התקשורת קרעי מהתאגיד לשחרר באופן מיידי את תכניו לשאר הערוצים, תוקפים בפורום היוצרים והמפיקים את חברת הוט שפנתה למשרד התקשורת: "צעד קצר רואי עד כדי עיוורון"

ישועה תורג'מן ישועה תורג'מן, חדשות כיפה 23/01/23 19:31 א בשבט התשפג

ביקורת על "הוט" שביקשה תכנים של תאגיד "כאן" בחינם: "הפגינו סולידריות"
הפגנת עובדי השידור הציבורי. ארכיון, צילום: Tomer Neuberg/Flash90

זועמים על הוט: מוקדם יותר השבוע פנה שר התקשורת שלמה קרעי  למנהלי תאגיד השידור הציבורי בדרישה לשחרור תכני התאגיד לגופי השידור האחרים ללא תמורה. היום (ב') מפרסמים יוצרים ומפיקים מהתעשיה מכתב לחברת הוט שלטענתם פנתה בהקשר זה למשרד התקשורת דווקא בעיתוי זה: "בזמן שפוליטיקאים מאיימים מפורשות לסגור או לפרק את תאגיד השידור הציבורי".

במכתב כותבים היוצרים והמפיקים: "הצטערנו לשמוע כי חברת הוט החליטה לפנות למשרד התקשורת דווקא בעת הזו, בעניין קבלת התכנים של תאגיד ״כאן״ בחינם. בזמן שפוליטיקאים מאיימים מפורשות לסגור או לפרק את תאגיד השידור הציבורי".

גולן יוכפז |

גולן יוכפז | צילום: סיון פרג'/Flash90

"אחראי כיום על כ-42 אחוז מההפקות בישראל"

עוד הם מוסיפים ומדגישים את משמעות הפגיעה בתאגיד: "התאגיד אחראי כיום על כ-42 אחוז מההפקות בישראל. משמעות סגירתו לתעשיית היצירה המקורית בישראל היא חיסולה. פשוטו כמשמעו. מיותר לציין כי סגירת גוף תקשורת ציבורי, מעבר לפגיעה ביצירה, יפגע קשות בדמוקרטיה בישראל ובחופש הביטוי בכלי התקשורת כולם".

המכתב שנשלח לחברת הוט

המכתב שנשלח לחברת הוט צילום: ללא

"מעבר להיעדר הסולידריות" הם מוסיפים, "הופתענו מצעד זה של חברת הוט בעת הזו, שכן זהו צעד קצר רואי עד כדי עיוורון, שאינו מאפיין את חברת הוט בדרך-כלל. שכן ברור כי אם יתממשו איומי הפוליטיקאים, ותאגיד השידור הציבורי יחוסל, גם חברת הוט תהפוך למטרה לחיצי הפוליטיקאים, ותתקשה להמשיך לפעול בחופשיות ולהרוויח בשוק התקשורת במדינת ישראל".

השר קרעי בכנס העיתונות

השר קרעי בכנס העיתונות צילום: Avshalom Sassoni/Flash90

"אנא הפגינו סולידריות"

בפורום מסיימים את מכתבם בפניה למנכ"לית החברה, טל גרנות וכותבים: "אנו פונים אליך, אנא פעלו לתיקון צעד שננקט ביחס לתכני התאגיד, אנא הפגינו סולידריות הן כלפי גופי השידור האחרים והן כלפי היוצרים, אשר עובדים עמכם לאורך השנים". על המכתב חתומים היו"רים של: איגוד המפיקים, הפורום הדוקומנטרי בישראל, איגוד התסריטאים, פורום מפיקי הקולנוע, איגוד העורכים,  איגוד הבמאיות ובמאים, תל"י, אק"ט, יו"ר שח"ם ואיגוד מקצועות האנימציה.

באסיפת חירום שערכו השבוע בתאגיד, אמר המנכ"ל גולן יוכפז: "גם מתחרינו הישירים לא עומדים מנגד בימים האחרונים – בהקשר הזה זכות מבחינתי לציין את חברינו בקשת שנלחמים נגד הפגיעה בתאגיד בחדשות, בתוכניות השונות ובסאטירה, וחברינו ברשת 13 - אילה חסון, מתן חודורוב, גיא לרר ואחרים שלא חששו להביע את עמדתם בעד המשך שידורינו".