כבר בחתונה רונן שבר לי את הלב - כל מה שפספסתם בפרק של חתונמי

בפרק של חתונה ממבט ראשון נחשפנו לזוג הרביעי לעונה: רונן - עורך דין רגיש עם תסביך אב, ורותם - בחורה מאופקת במיוחד שעובדת בחברת נדל"ן. במקביל, נעם ומשה רבים בירח הדבש ומשלימים בלי לדבר מילה

תהילה שינובר תהילה שינובר, חדשות כיפה 19/06/23 11:20 ל בסיון התשפג

כבר בחתונה רונן שבר לי את הלב - כל מה שפספסתם בפרק של חתונמי
צילום: צילום מסך קשת 12

בדרך כלל לוקח לי קצת יותר זמן להתחבר למשתתפי חתונמי. אני צריכה להכיר אותם, לשפוט אותם, לגלות שטעיתי, לגלות שצדקתי, ואז לחמול ולהבין את כאבם ותסכולם. הפעם, לעומת זאת, רונן מיימון הצליח להרטיט את ליבי כבר בפרק הראשון בהשתתפותו. 

הפרק נפתח בסצנה של רונן יושב עם חבריו במדבר (למה?) ומיידע אותם על השתתפותו בתכנית. חברו חובש הכיפה הביע תמיכה בצעד והמשיל את תכנית הריאליטי ליצחק ורבקה, שנישאו מבלי להכיר זה את זו. רונן המוצלח גדל תחת הורות נוקשה, בעיקר של אביו, שחינכה אותו תמיד להצטיין ולרצות. הוריו הם אנשי עסקים שמרבים לנסוע ברחבי העולם ורונן נאלץ להצטרף אליהם ולנדוד לאורך שנות ילדותו.

כמו יצחק ורבקה, חתונה ממבט ראשון

כמו יצחק ורבקה, חתונה ממבט ראשון צילום: צילום מסך קשת 12

רונן ורותם הם ההפך הגמור

לרונן עורך הדין המומחים בחרו לשדך את רותם, עובדת בחברת נדל"ן ברווחה. חוץ מהעובדה שרותם יפה, נתון עליו התבססו כל הפרומואים לגביה, לא הצלחתי ללמוד הרבה על הכלה החדשה. כפי שהעידה על עצמה, רותם מצליחה לשמור על איפוק כמעט בכל סיטואציה. אם משווים את סצנת פתיחת המכתבים שלה ושל רונן, אפשר לומר שהם ההפך הגמור. רונן התרגש, כמעט יצא מגדרו, ופלט צרחה ברגע שיצא מהחדר. רותם, לעומתו, הרשתה לעצמה לשחרר חיוך צנוע והסתפקה בזה לעת עתה.

אחרי סצנת ההודעה של המומחים, הסצנה המרגשת ביותר היא זו בה המשתתפים הולכים לבשר להוריהם על חתונתם הקרבה. למרות שלא מדובר בחתונה עם אהבת חייהם האמיתית, ההורים כמעט תמיד דומעים מהתרגשות. סוף סוף, אחרי שנים של המתנה, הם זוכים לראות את ילדיהם תחת החופה. כך קרה עם רותם, שאביה נמס מהבשורה על חתונתה, אך אצל רונן הסיטואציה הייתה קצת שונה.

רותם הרשתה לעצמה לחייך

רותם הרשתה לעצמה לחייך צילום: צילום מסך קשת 12

גם בגיל 38, רונן הוא עדיין הילד שלא רוצה לאכזב את הוריו

רונן הביא להוריו את ההזמנות המיוחלות, אך לא קיבל את הדמעות המצופות. "אנחנו פה בכלל?" תהו ההורים בקול. "אנחנו נוסעים ביום ראשון", הזכירו לבנם. רונן לא הצליח להסתיר את אכזבתו על פניו, וברגע אחד הצליח לשבור לי את הלב. בשלב מוקדם יותר בפרק רונן דיבר על הרצון שלו לרצות את אביו, להרגיש פעם אחת שהוא גאה בו באמת, והסצנה הזו עם הפנים החתומות של האב, שמסביר בקור רוח שלא יוכל להגיע לחתונתו, גרמה ללב שלי לצאת לרונן.

ברגע אחד הוא שוב הפך להיות ילד שרק רוצה לקבל אישור מהוריו. רונן ידע בדיוק איך ירגיש כשיעמוד תחת החופה לבד, כשמאחורי הכלה עומדים שני הוריה. הוא רצה את אבא ואמא לצידו, את התמיכה שלהם, את האישור שלהם, אבל כרגיל - העבודה תפסה את מקומו. האם ניסתה להציע פתרונות מהוססים, אך האב דחה אותה כמעט בלי להתלבט. מאוחר יותר בפרק, כשרונן שוחח עם אימו על כך, הוא נמנע מלחשוף בפניה את רגשותיו האמיתיים. גם בגיל 38, רונן הוא עדיין הילד שלא רוצה לאכזב את הוריו.

רונן בשיחה עם אימו

רונן בשיחה עם אימו צילום: צילום מסך קשת 12

משה ונעם פשוט לא משדרים על אותו הגל

הפסקה קלה מהזוג החדש לטובת משה ונעם. נעם מספרת למצלמה על ריב קשה שהתרחש אתמול בינה לבין משה, ריב שלא זכינו לצפות בו ונאלץ לנסות להבין מחלקי משפטים לא ברורים של שניהם. נעם טוענת שנושא הריב היה פמיניזם ומאשימה את משה בפרימטיביות וביטול נשים. כמו שהרגשתי מהרגע הראשון, הפערים בין משה ונעם גדולים מדי. אין ספק שבני זוג לא חייבים להסכים על כל דבר, אבל במקרה של השניים האלה נראה שהם פשוט לא משדרים על אותו הגל.

משה ונעם החליטו לפתור את הריב בצורה בוגרת, הגיונית ושקולה - עם חיבוק ספונטני, בלי לדבר על מה שהיה או לסגור את הנושא. למרות שכל אחד מהם הרעיף מחמאות על הפרטנר שמצליח להכיל אותו ואת השוני שלו, קשה לי לראות איך משה ונעם יוכלו להתגבר על הפערים העצומים ביניהם גם בהמשך. 

לא משדרים על אותו גל

לא משדרים על אותו גל צילום: צילום מסך קשת 12

רונן מתלהב מהרגע הראשון, רותם קצת פחות

חזרה לרונן ורותם. לאחר שהביאו מתנות זה לזו ורונן ייסר את עצמו על הבחירה בדף מודפס על פני כתב ידו, רגע החתונה מגיע. אחרי קשקושים של האורחים, שכמו בכל פרק חייבים לטעון ש"הם מתאימים בול" ו"זה נשמע זיווג משמיים" (עוד לפני שהזוג נפגש, אך גם אחרי), רונן ורותם זוכים לפגוש זה את זו. רונן מתלהב מהרגע הראשון, רותם קצת פחות. אין לדעת אם מדובר באישיות המאופקת של רותם או שרונן לא מוצא חן בעיניה, אבל את זה נגלה רק בהמשך.

רונן עף על החיים, משתכר בלי הגבלה וחוגג ברחבת הריקודים, ואילו רותם, מאופקת כהרגלה, נהנתה במיוחד בסלואו לצלילי "כל הדברים היפים באמת" של דניאלה ספקטור. האמת, קשה לדעת איך הקשר הזה יתפתח. ייתכן שרונן התוסס יצליח לשחרר את רותם ולהוציא ממנה את השיגעון הקטן שחבוי בה, וייתכן שיצטרך להסתפק בחיוכים מאופקים ויחס נוקשה, כפי שהתרגל לקבל מהוריו.

צילום: צילום מסך קשת 12