הרב איזמן עונה: "הייתה שם אישה שארגנה את הכול וזה בסדר"

הרב איתן איזמן נשאל מדוע לא היו נשים בוועדת הרבנים לבחירת המועמד לתפקיד הרב הראשי, בתשובתו הצביע על האישה היחידה שכן נכחה באירוע: "הייתה טובה מאוד"

חדשות כיפה חדשות כיפה 05/06/23 11:49 טז בסיון התשפג

הרב איזמן עונה: "הייתה שם אישה שארגנה את הכול וזה בסדר"
הרב איתן איזמן, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

ועדת רבנים בראשות הרב יעקב אריאל התכנסה אתמול  והכריעה כי המועמד שיוצג לתפקיד הרב הראשי האשכנזי מטעם הציונות הדתית, הוא הרב מאיר כהנא. ועדה זו, שמנתה 40 רבנים דתיים לאומיים, עוררה ביקורת רבה מצד חלקים מהציבור, שזעמו על כך שנשים הודרו לחלוטין מהוועדה, ולא נלקחו בחשבון בבחירת המועמד. בריאיון לכאן רשת ב' הרב איתן איזמן שהשתתף בוועדה מצביע על אישה אחת שנכחה שם, ורמז כי אופי הוועדה היה נתון לשיקולו של סמוטריץ'.

הרב איתן איזנמן: "הייתה שם אישה שארגנה את הכל"

בתוך כך, היום (ב') קלמן-ליברמן ברשת ב' ראיינו את הרב איתן איזמן שהשתתף בוועדה וניסו להבין מדוע לא כללה נשים, והאם היעדרן הפריע לו. "ביקשו את הגברים. אם הבנתי נכון, השר סמוטריץ' שהקים את הוועדה הזו רצה לדעת מה הרבנים אומרים", אמר הרב. 

ועדת הרבנים יחד עם המועמדים

ועדת הרבנים יחד עם המועמדים צילום: מזכירות הYועדה

כשהמרואיינים התעקשו בכל זאת לשמוע את דעתו בעניין, נתן הרב תשובה מפתיעה, "הייתה שם אישה שארגנה את הכל וזה בסדר. הייתה טובה מאוד".  עוד אמר הרב איזמן: "אף אחד לא יכול לחשוד בי שאני לא מתחשב בדעותן של נשים". ורמז כי העדיף לשתוק, "אתם מכירים אותי, יכולתי להגיד עוד הרבה דברים ולא אמרתי".