כמו בכל בית דתי: הפריטים המפתיעים שקיימים בבית האח הגדול

הדייר החרדי שנכנס לבית האח הגדול, יענקי גולדהבר, עורר תמיהה בקרב הציבור - כיצד יוכל לשמור את השבת? איך יקפיד על כללי הכשרות? בבית האח הגדול חשבו על זה הרבה קודם, ודאגו לכל הכללים המחמירים: שני כיורים, מיחם ואפילו פלטת שבת

חדשות כיפה חדשות כיפה 02/06/23 13:12 יג בסיון התשפג

כמו בכל בית דתי: הפריטים המפתיעים שקיימים בבית האח הגדול
צילום: מיכאל טומרקין

לבית האח הגדול, שפתח את שעריו בשבוע האחרון והשיק עונה חדשה ברשת 13, נכנסים מדי עונה דיירים מגוונים מכל המגזרים. בכל פעם נכנס מתמודד אחר למשבצת הדתי או הדתייה, והפעם מדובר ביענקי גולדהבר, דייר חרדי שכניסתו לבית הסעירה את הציבור החרדי כולו. יענקי שומר המצוות קיבל היתר מההפקה לא להצמיד מיקרופון בשבת, ובבית האח הגדול דאגו שהדייר יוכל לשמור על כל הכללים החשובים.

שני כיורים, פלטת שבת ומיחם: הפריטים המפתיעים בבית האח הגדול

ממש כמו בבית כשר למהדרין, בבית האח הגדול יש שני כיורים, בשרי וחלבי, ואפילו שני מקררים. הפקת התכנית דאגה לאספקה גדולה של סט סכו"ם כשר, בכדי שהדיירים שומרי המצוות יוכלו להפריד חלק ממנו לבשרי וחלבי.

צילום: פלאש 90

גם מבחינת השבת, בבית האח הגדול סיפקו לדיירים פלטת שבת ומיחם לשתייה חמה, ויש אפילו נטלה לנטילת ידיים. מכיוון שהדיירים מנותקים לגמרי מהעולם החיצוני, האח הגדול מודיע להם לפני שהשבת נכנסת ומעדכן אותם כשהיא יוצאת. הדיירים מקבלים יין לקידוש ואת כל תשמישי הקדושה שנדרשים עבורם.