השיטה הדתית ניצחה: הזוג החרדי זכה בגמר "מבחן ההורים הגדול"

מיכל ולוי הלפרין זכו בגמר של תכנית הריאליטי "מבחן ההורים הגדול" של קשת 12, הבוחן שיטות חינוך שונות ומשווה ביניהן, אחרי שגברו על משפחת צברי שסיימה במקום השני

חדשות כיפה חדשות כיפה 21/05/23 09:06 א בסיון התשפג

השיטה הדתית ניצחה: הזוג החרדי זכה בגמר "מבחן ההורים הגדול"
צילום: מאיה באומל בריגל

מיכל ולוי הלפרין המחנכים בחינוך החרדי-דתי זכו אמש (שבת) בגמר של תכנית הריאליטי "מבחן ההורים הגדול" לאחר התמודדו מול שגית וטל צברי המחנכים בדרך האימון לעצמאות. ההורים שהשתתפו בתחרות בחרו בשיטת החינוך הדתית חרדית של משפחת הלפרין כשיטה המנצחת של העונה.

מיכל ולוי הלפרין מתגוררים בכפר חב"ד, שם הם מגדלים את שלושת ילדיהם. מיכל מורה ומגישה לבגרויות במתמטיקה ולוי מפיק אירועים לשבתות חתן ומאמן כושר. שיטת חינוך של הזוג הלפרין היא דרך התורה והמצוות, חינוך נוקשה. כבוד להורים זה הדבר הכי חשוב מבחינתם, אם ההורים אומרים אז אין שאלות או ויכוח. אם הילד רעב אחרי ארוחת ערב הוא לא מקבל אוכל. הילדים צריכים לבקש רשות כדי לגשת לטלפון.

הזוג החרדי שמככב בריאליטי: "אין לנו טלוויזיה בבית, צפינו מהמחשב"

בשיחה עם חדשות כיפה, בני הזוג שיתפו בהתלבטות שלהם להשתתף בתכנית. "היו לנו הרבה התלבטויות וחששות בדרך", אמרה מיכל, "גם אחרי ששלחנו את ההודעה למלהקת פתאום קלטנו מה עשינו, כי לא ידענו לפני כן את גודל הפורמט. אבל קיבלנו את ברכת הדרך מההורים שלנו והחלטנו שיש לנו מה לתת והגענו ממקום של שליחות. אם כבר להיחשף, אז לעשות את זה ממקום שיכול להעניק לאנשים אחרים.

צילום: קשת 12 ואבוט המאירי

בני הזוג נשאלו האם שיטתם היחסית נוקשה עלולה להרחיק את הילדים מהדת. "קודם כל, אני חושב שלכל חוק ולכל דבר שאנחנו לא עושים בחופשיות יש מקום להתבאס עליו", השיב לוי, "מה ששונה מהדור שלנו לדור של עכשיו הוא שכשאנחנו גדלנו לא היה מקום לשאלות, מה שאבא ואמא אמרו זה מה שנעשה. עכשיו הדור שואל ודורש תשובות וצריך להסביר להם. בגלל שאנחנו מגיעים מרקע דתי וחרדי הופכים את החוקים למשהו נוקשה, אבל יש בדת המון אהבה וחגים ודברים מקרבים".