קפה, אובססיה לזית ופרידה דרמטית - כל מה שפספסתם בעונה של אהבה חדשה

העונה השלישית של אהבה חדשה הגיעה לסיומה, וזה הזמן לסכם את התכנית ולחזור לחמשת הרגעים הגדולים של העונה: מי צדק בקרב על הזית? למה דור ונויה נפרדו בכלל? ולמה פתאום אני קצת פחות כועסת על שאולי?

תהילה שינובר תהילה שינובר, חדשות כיפה 18/05/23 14:25 כז באייר התשפג

קפה, אובססיה לזית ופרידה דרמטית - כל מה שפספסתם בעונה של אהבה חדשה
צילום: צילום מסך רשת 13

אתמול (ד') העונה השלישית של אהבה חדשה הגיעה לסיומה בפרק איחוד דרמטי במיוחד. מאיה ורטהיימר, מנחת התכנית, הושיבה את משתתפי העונה וביקשה מהם, לא במפורש אך די בצורה ברורה, להשתלח זה בזה. אחרי שחשפו שיובל ומרום לא ביחד בעוד דור ונויה כן, התפנו הזוגות להתמרמר ולהתווכח על מה שקרה העונה.

אחרי שסיכמנו לכם פרק אחרי פרק, מהרגע שבו הבנות נכנסו לוילה ועד הרגע שבו נויה ודור התוודו על אהבתם, זה הזמן לסכם עונה בינונית במיוחד. וכמו המשתתפים בפרק האיחוד, גם אנחנו נחזור לכמה מהרגעים הזכורים של העונה וננתח אותם מחדש, אחרי צפייה בעונה כולה.

1. תקרית הקפה של מאיר

תקרית הקפה הדרמטית של מאיר, שהובילה אותו בסופו של דבר החוצה עם השולחן, הייתה אירוע תמוה במיוחד. מאיר ישב לשתות קפה רגוע של בוקר, כשלפתע נשפכה כוס הקפה על השולחן, על הרצפה ועל בגדיו. הוא אמנם מיהר להביא מגב ולנקות את השולחן, אבל יובל כבר לקחה את הפיקוד והעיפה אותו החוצה בעצבים. הסיטואציה הובילה לריב בין השניים, שגרם לפיצוץ ופרידה.

גם עכשיו, אחרי שעברתי התאהבות ביובל לאורך העונה, קשה לי שלא להצדיק את מאיר בסיטואציה. הוא היה חסר אונים כל כך והיא מיהרה להעיף אותו, כשבעצם זה בכלל לא היה הקפה: יובל פשוט לא רצתה את מאיר. וכשאתה לא רוצה מישהו, כל דבר שהוא יעשה יעצבן אותך בטירוף, גם אם זה רק קפה שנשפך.

צילום: צילום מסך רשת 13

2. מולי, דניאל והזיתים 

מולי ודניאל ישבו לאכול יחד, כמו זוג שפוי ונורמלי, כשלפתע מולי שלח יד לצלחת של דניאל ונטל ממנה זית. מכאן שום דבר כאן לא היה שפוי ונורמלי. דניאל נחרדה והעירה למולי, והוא מצידו הופתע מהתגובה. רבות דובר על הסצנה הזאת, והאמת שאני קצת חלוקה בדעתי. מצד אחד, אפתיע ואכתוב שאני מזדהה עם דניאל. כבחורה מעט איסטניסטית גם אני הייתי נבהלת אם מישהו היה שולח יד לצלחת שלי בשלב מוקדם כל כך בקשר.

מצד שני, צריך להבין שמדובר בסיטואציה קצת אחרת. מולי ודניאל לא סתם יצאו לדייט, הם גרו ביחד והיו ביחד כל שעות היממה. אפשר להבין למה מולי ראה את הסיפור בצורה שונה מדניאל. אני לא רוצה להכריז מי מהצדדים צודק, אבל כן אפשר לראות שזו הפעם הראשונה שבה אנחנו רואים את החומות של דניאל, שהופיעו עוד כל כך הרבה פעמים במהלך העונה.

צילום: צילום מסך רשת 13

3. דור מתוודה על אהבתו, אחרי יומיים 

ממרחק הזמן, וכשנויה ודור כבר ביחד, כל הסיפור נראה אחרת. אבל אם נחזור אחורה וניזכר ברגע שבו דור התוודה על רגשותיו לנויה אחרי יומיים בלבד, רוב הסיכויים שכולנו נרים גבה. "אני רוצה אותך", אמר דור, "אותך, נויה", הדגיש, למקרה שלא הבינה. נויה נבהלה מההצהרה הפתאומית והיא הייתה חלק מהסיבות לפרידה הראשונה בין השניים.

היום הם כבר בזוגיות מאושרת, אבל הרגע הקרינג'י ההוא עדיין נראה הזוי בעיניי. נשים בצד את זה שדור פיתח לנויה רגשות תוך רגע - שהיום אנחנו כבר יודעים שהיו אמיתיים - אבל הבחירה שלו לשים את זה על השולחן ולהתוודות בפניה היא ללא ספק טעות. במשפט אחד: ילדים, אל תנסו את זה בבית, לא מומלץ.

צילום: צילום מסך רשת 13

4. שאולי ודניאל הקטנונית

חשוב לי להתייחס לסיטואציה הזו, בעיקר בגלל מה שכתבתי עליה בזמנו. דניאל ושאולי ישבו לשיחה, שאולי שיתף את תחושותיו מדניאל ואמר את המילה "קטנונית". דניאל נפגעה, הפסיקה לדבר איתו, והכל הפך לריב עצום שהוביל לפרידה מיידית בין השניים, עוד לפני רגע ההחלטה. אני עדיין עומדת על דעתי ומאמינה ששאולי היה צריך פשוט להתנצל, אבל מסתכלת על הסיטואציה קצת אחרת.

אני יכולה להבין למה דניאל נפגעה. זה לא נעים שבאים ואומרים לך דברים רעים, ומאשימים אותך בקטנוניות. ועדיין, כל הסיפור קצת יצא מפרופורציה. שאולי רק רצה לבוא ולשים על השולחן את הדברים שמפריעים לו, ודניאל מיהרה לקחת את זה למקום האישי. אני חושבת שאם הם היו קצת יותר קשובים וסבלניים אחד כלפי השני, הם היו יכולים להתגבר על הקושי.

צילום: צילום מסך רשת 13

5. העזיבה של ניר

רבות דובר על העזיבה של ניר, בעיקר בפרק האיחוד ששודר אתמול. נראה שגם חצי שנה אחרי סיום הצילומים, לשניים קשה להתאושש, ושניהם פרצו בבכי במהלך הפרק. ניר החליט לעזוב את הוילה לאחר זוגיות חזקה במיוחד עם יובל, בטענה שהוא לא מסוגל לנהל זוגיות בצורה הזו ושהחופש חסר לו. בפרק האיחוד, לעומת זאת, ניר הודה שעזב גם בגלל שלא הרגיש ליובל.

חמלתי על ניר לאורך העונה, אבל יש לי הרבה כעס כלפיו. אם המסגרת הזו לא התאימה לו, הוא לא היה צריך לבוא מלכתחילה. אם הוא לא הרגיש רגשות ליובל, הוא לא היה צריך למרוח אותה ככה. אם הוא הרגיש שהוא לא מסוגל הוא היה צריך לקום וללכת מיד, ולא לענות אותה. יובל הגיעה עם רצון אמיתי למצוא זוגיות, וניר הרס לה אותו. גם היא וגם מרום הודו שהסיבה שהקשר שלהם לא צלח היא המשקעים מהקשר עם ניר.

צילום: צילום מסך רשת 13

העונה הסתיימה, ומלבד דור ונויה כל משתתפי העונה הודו שהם עדיין רווקים. אין ספק שאי אפשר להגדיר את העונה כמוצלחת, גם מבחינת נתוני הרייטינג וגם מבחינת האהבה החדשה שהיא הבטיחה ולא קיימה, אבל היא סיפקה לנו הרבה בידור, דרמה ונקודות למחשבה. ניפגש בעונה הבאה.