צפיתי בפרק הראשון של "שדכנות מודרנית" והרגשתי כל כך נורמלית

דוקו הריאליטי החדש של נטפליקס מציג רווקים אמריקאים נחשקים, שדכנית אחת דוסית וטובת לב ואינספור טרלול אנושי. כולם צוחקים בקול רם מדי ויושבים יותר מדי זמן בחוף הים, ועדיין מצפים לדמות המושלמת שתענה על כל הדרישות

שמחה ברנס שמחה ברנס, חדשות כיפה 04/05/23 11:14 יג באייר התשפג

צפיתי בפרק הראשון של "שדכנות מודרנית" והרגשתי כל כך נורמלית
מתוך הסדרה "שדכנות מודרנית", צילום: netflix

בשנה השנייה של התואר יצאתי עם מישהו שהכיר לי בחור מהלימודים. עוד לפני הדייט הראשון קיבלתי קובץ וורד מפורט הכולל את תאריך הלידה של המיועד, השכלתו וכישוריו הכללים. בקטגוריית הדרישות שלו הופיעו הסעיפים הבאים: אשכנזייה, מעל מטר שישים ובוגרת מדרשה. הרגשתי כל כך לא נעים, בשבילו כמובן. 148 סנטימטרים מפרידים ביני לבין הקרקע, הסבים שלי הגיעו הנה מאסיה וצפון אפריקה, ומעולם לא למדתי במדרשה. אולי בגלל זה המצאתי שיש לי תרגול בקורס ערבית למתקדמים וחתכתי אחרי חצי שעה. בעצם, אני מניחה שהיו עוד כמה סיבות.

השדכנית מעניקה טיפים לזוגיות מנצחת

נזכרתי בכל זה כשצפיתי בפרקים הראשונים של ריאליטי השדכנות החדש של נטפליקס, שמביא את סצנת הרווקים היהודים הנחשקים בארצות הברית אל המסך של כולנו. וואו, חשבתי לעצמי בתדהמה, מדוע נגזר על יצירי כפיו של הבורא להיות כל כך מתוסבכים, והם בהחלט כאלה. נראה שהשדכנית עליזה בן שלום כבר ראתה הכל. האישה האמריקאית החביבה הזאת, שהביאה לחופה כבר מעל 200 זוגות, עלתה לישראל עם בעלה וחמשת ילדיהם והיא מקדישה את חייה למציאת זיווגים עבור אחרים. היא פוגשת את המועמדים, ממפה את צרכיהם, ומנסה למצוא להם את השידוך המושלם. בין לבין עליזה, שמסתמנת כמו מותק אמיתית, גם מעניקה טיפים לזוגיות מנצחת ומסבירה שמציאת האדם המתאים זו המשימה הכי קשה בעולם. 

עליזה בן שלום היא מותק אמיתית

עליזה בן שלום היא מותק אמיתית | צילום: netflix

"רוצה מישהו עם גבות חזקות"

קחו למשל את דני, עלמה יהודייה חמודה ממיאמי. היא מחפשת בחור משפחתי, שיהיה מחובר למסורת ויתייחס אליה כמו מלכה. אוקיי, למה לא, אבל מתברר שיש לה עוד שאיפה משמעותית. "אני רוצה מישהו עם גבות חזקות מאוד. יש לי את הגבות הכי מושלמות בעולם", היא אמרה וגרמה למישהי מסוימת להרים חלק מסוים ממצחה עד לקו השיער. דני מספרת שיש לה חשבון אינסטגרם שפתחה במיוחד, לשם היא מעלה תמונות של הגבות שלה ברחבי העולם.

"אם היא הייתה בלונדינית עם עיניים כחולות"

זה עוד מילא. אורי הוא בחור ישראלי אמריקאי שמחפש בחורה יהודייה טובה. היא צריכה להיות רוחנית, דוברת עברית שלא מקפידה במיוחד על כשרות, ושתהיה מעוניינת לגור עם חמותה באותה בית בלוס אנג'לס. אה, והכי חשוב, בלונדינית עם עיניים כחולות. כך למשל, אחרי הדייט הראשון עם בחורה רנדומלית וחביבה אמר אורי כך: "אם היא הייתה בלונדינית עם עיניים כחולות או עם אתה-יודע-מה גדולים יותר הייתי נמשך אליה יותר". טוב חמוד, כולנו כאן מחזיקים לך אצבעות. 

המצלמה מתלווה למועמדי השידוך בדייטים ובפגישות עם עליזה, והצופים יכולים אפילו לזכות בהצצה לדייטים בישראל, כשסינדי, בחורה אמריקאית מירושלים, יוצאת עם הייטקיסט תל אביבי דובר אנגלית. באופן מפתיע למדי, הדמות האמינה ביותר היא זו שנראית כמו ברבי מצועצעת חסרת שכל, אבל מתגלה בתור אישה חמה ורגישה שמשתוקקת להקים משפחה. הרמוני, בלונדינית צחקנית ותוססת בת 44, מחפשת מישהו שתוכל להימשך אליו, והיא לא מהססת לצאת לדייטים אינסופיים במטרה למצוא את האחד. 

הרמוני מרגשת

הרמוני מרגשת צילום: netflix

ברור שבכל ריאליטי יש הקצנה

הסצנות קופצות בין ארצות הברית לישראל, כאשר עליזה מלווה את כל המועמדים בפגישות אישיות וגם בשיחות מרחוק. היא לא מוותרת, האישה הזאת, ולא מאבדת את הסבלנות אפילו לא לרגע, ואולי זה מה שמעט מרגיז בכל הסיפור עבור העיניים הישראליות שלי. השתוקקתי למישהו שיכנס לפריים, יטלטל את אחד מהמועמדים ויכניס בינה לראשו. נכון נכון, אני יודעת, בכל ריאליטי יש הקצנה. זה חלק מהמשחק, ולא היינו מתענגים כל כך על הדמויות אלמלא ההגזמה שלהן. בסדר, טענה לגיטימית. אלא שכאן, בדיוק כמו הצחוק הפרוע של כל האמריקאים הרעשניים האלה שאוהבים לרבוץ בחוף, גם ההגזמה עלתה שלב.

הרי היו לכם את כל המוצרים הטובים בשביל סיפור איכותי: דייטים ושידוכים. למה להרוס עם אקסטרה תבלינים? אני תוהה אם יבוא יום ונזכה לראות דוקו ריאליטי עם אנשים אמיתיים, כאלו שדומים לנו, הצופים בבית (עם עוד טיפה ווליום בשביל האקשן והרייטינג) ושיצליחו לגלם עבורנו את החיים כפי שהם. אבל אולי זה סוד הקסם של האנשים המטורללים והמקסימים האלה, הסיפורים שלהם מעניינים הרבה יותר מכל דייט משמים באוניברסיטה. 

שדכנות מודרנית | נטפליקס