שידורי טקס המשואות: ערוץ 14 עם נתון גבוה מול המתחרים

כמידי שנה, כל הערוצים המרכזיים בישראל שידרו במקביל את טקס המשואות המרכזי בהר הרצל. את הרייטינג הגבוה ביותר לקחה קשת עם 15.6 אחוז, אבל ערוץ 14 גנב את הפוקוס עם נתון גבוה במיוחד מול רשת וכאן

ישועה תורג'מן ישועה תורג'מן, חדשות כיפה 26/04/23 11:34 ה באייר התשפג

שידורי טקס המשואות: ערוץ 14 עם נתון גבוה מול המתחרים
טקס המשואות, נתון יפה לערוץ 14, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

קרבות הרייטינג: אמש (ג') בסמוך לשעה 20:00 בערב, עברו הערוצים המרכזיים מרצף שידורי יום הזיכרון לטקס המשואות המרכזי בהר הרצל, המסמל את המעבר מיום הזיכרון ליום העצמאות. כמידי שנה, עבר הטקס בשידור ישיר בכל ערוצי הטלוויזיה המרכזיים בישראל, אך למרות שכולם משדרים את אותו הטקס, נתוני הרייטינג יכולים לספר איכן העדיפו הישראלים לצפות בו. מי שקיבל נתון יפה במיוחד הוא ערוץ 14 שעקף בגדול את המתחרים מרשת וכאן.

עקף את רשת וכאן

על פי נתונים הרייטינג שפרסם העיתונאי רן בוקר, מי שהובילה בבטחה את טבלת השידורים אמש היא קשת 12 שגרפה 15.6 אחוזי רייטינג. למקום השני, הגיע ערוץ 14 שהתקרב למספר דו ספרתי והגיע ל-9.1 אחוזים. למקום השלישי הגיע ערוץ רשת 13 עם 7.2 אחוז. את הרשימה סגר ערוץ כאן 11 עם 5.8 אחוז.

טקס הדלקת המשואות

טקס הדלקת המשואות צילום: Yonatan Sindel/Flash90

צלאח אליהו ורעות עמיחי השיאו משואה

טקס השאת המשואות השנה עומד השנה בסימן חלוציות ויעלה על נס את החלוצות והחלוצים של ישראל, בעבר ובהווה, הראשונים שהפכו והופכים רעיונות למעשים וחלומות למציאות. זקן המשיאים וצעירת המשיאות, צלאח אליהו ורעות עמיחי, השיאו משואה מרגשת במיוחד.

צפו בהשאת המשואה:

צילום: ערוץ כנסת

המנחה הזמינה את אליהו: "צלאח אליהו, בן ה-91 עלה לבדו מכורדיסטאן, ולחם כחייל בודד במלחמות ישראל היה בין מקימי המושב " אלקוש" וממייסדי המושב " שתולה", שעל גבול לבנון. במשך שנים רבות צלאח עסק בחקלאות ובתעשיה, פתח את ביתו לנזקקים ואימץ חיילים ששרתו באזור. בשדה שחרשו, בלול שהקימו ובבית הכנסת שבנו צלאח וחבריו, חלוצי יישובי גבול הצפון, שרטטו את גבולות המדינה".

רעות עמיחי וצלאח אליהו

רעות עמיחי וצלאח אליהו צילום: Yonatan Sindel/Flash90

המנחה הזמין את רעות: "'השומר החדש' הוא ארגון שנולד מאהבה: אהבת הארץ, אהבת האדם ואהבת העמל. עשרות אלפי מתנדבי הארגון מסייעים לחקלאים בכל רחבי הארץ בעבודת האדמה ובשמירה על השדות והיבול. 270 השומר החדש מוביל גם פעילות חינוכית ענפה, שמחברת רבבות לאדמה, לציונות ּו לערכי ה ערבות ההדדית של דור החלוצים. רעות עמיחי בת השבע עשרה מהיישוב נטע, מתנדבת ָּב"שומר החדש" למעלה משלוש שנים ופעילה בתוכנית המנהיגות הצעירה של הארגון. רעות ואלפי חבריה המתנדבים – הם דור העתיד של מדינת ישראל".

רעות עמיחי

רעות עמיחי צילום: איתן גאל דור