ביקורת קופה ראשית: למה אנחנו חייבים את העונה הרביעית?

חזרתה למסך של סדרת הקומדיה האהובה מציגה יכולת משחק חדשה שלא ראינו בעונות הקודמות. "קופה ראשית" נותנת קריאת השכמה לכולנו על הטוב שמחבר בין כולנו עם בדיחות מדויקות על התרבות הישראלית שכל אחד ואחד מרגיש חלק ממנה. כוכבי הסדרה הבטיחו לנו שתהיה עונה חמישית ואנחנו נקווה שההצלחה רק תמשיך

מתן ליונס מתן ליונס, חדשות כיפה 27/04/23 23:17 ו באייר התשפג

קופה ראשית: למה אנחנו חייבים את העונה הרביעית?
שחקני קופה ראשית, מדויק לימים שלנו, צילום: משה נחומוביץ

מכירים את היום הראשון למסגרת חדשה? מתרגשים, לא מכירים אף אחד והדינמיקה צולעת בין חבריכם לאותה מסגרת. עם הזמן נוצר הווי משותף, קשרים חברתיים עמוקים שבסוף כבר אפשר לדבר עם העיניים. אם אתם מכירים את התחושות האלה בוודאי תוכלו לזהות אותם בעונה החדשה של הסדרה "קופה ראשית" שעלתה במוצאי יום העצמאות בכאן 11.

הדינמיקה בין השחקנים של עובדי ולקוחות הסופר "שפע יששכר" נראית כמו אחוות לוחמים של צוות ותיק. שני הפרקים הראשונים מציגים יכולת משחק חברית הרבה יותר ממה שראינו בעונות הקודמות. הרגע שבו ראמזי מגיע בלי הג'ל אלקטרז לעבודה והם מנסים לחפות עליו בכך שהם צוחקים על האגודל של המנהלת שירה שטיינבוך במקום עליו. הניסיון של שטיינבוך להפוך את הבוס שלה ליקיר העיר יבנה ובפרק השני שניסים מנסה לקדם את יכולותיו של אנטולי כמשקל אנושי.

כוכבי קופה ראשית

כוכבי קופה ראשית צילום: ללא

כמובן שבקבוצה חזקה ומגובשת קיים גם רגש הקנאה ובתחילת הפרק השני הנשים נלחמות מי שוקלת יותר? ובמקביל, מנסים מנהלי הסופרים לדחוף אחד את השני לקבל את התואר יקיר העיר יבנה. עונתה הרביעית של סדרת הקומדיה המובילה של השידור הציבורי נותנת נקודת מבט חדשה שבעונות הקודמות הייתה פחות מרכזית, ערך החברות והגיבוש במקום העבודה. הזמן בו הסדרה יוצאת לאור הוא מדויק, ימים של פילוג והסתה, חוסר פירגון ובעיקר ביקורת צולבת ברשתות החברתיות בלי להסתכל אחד לשני בעיניים. "קופה ראשית" נותנת קריאת השכמה לכולנו על הטוב שמחבר בין כולנו, כמובן עם בדיחות מדויקות על התרבות הישראלית שכל אחד ואחד מרגיש חלק ממנה. דווקא סדרה שצוחקת על הכול, נותנת לנו כצופים את היכולת להתחבר ולרצות ללכת לסופר לחוות את האינטרקציה היומיומית המגבשת והמצחיקה שבה. 

המציאות מוכיחה שגם אחרי הקורונה מרכזי הקניות מלאים, כאשר בעלי העסקים פחדו שהלקוחות לא יחזרו, החששות שלהם התבדו ואנשים הגיעו בהמוניהם בשביל הקשר האנושי שקיים בכל חנות, קניון וסופר. כוכבי הסדרה הבטיחו לנו שתהיה עונה חמישית ואנחנו נקווה שנמשיך לראות עוד ועוד עונות ממנה.

26.4 שני הפרקים הראשונים, קופה ראשית, כאן 11

השוואת מחירים

הסופר מחבר בין כולם צילום: שאטרסטוק