מרים פרץ: "יום וחצי אחרי שקברנו את אלירז ישבנו ופתחנו שולחן"

בתוכנית מיוחדת שתשודר בערב פסח שוחחו העיתונאים סיון רהב מאיר ומרים פרץ ששחזרה את חווית ליל הסדר, יומיים לאחר נפילת בנה: "הם יושבים בשולחן הסדר ושרים בקול 'מה נשתנה הלילה הזה', ואני רוצה לומר להם שהוא השתנה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 04/04/23 21:03 יג בניסן התשפג

מרים פרץ: "יום וחצי אחרי שקברנו את אלירז ישבנו ופתחנו שולחן"
מרים פרץ, ליל הסדר שלא תשכח, צילום: Hadas Parush/Flash90

רגעים מטלטלים: מרים פרץ כבר מזמן הפכה למרכז הקונצנזוס של החברה הישראלית, לאחר שהקדישה את חייה לחברה בישראל מאז נפלו שני בניה אוריאל ואלירז. בתוכנית מיוחדת שתשודר מחר (ד') בקשת 12 לרגל חג הפסח, מראיינת העיתונאית סיון רהב מאיר את פרץ ושומעת ממנה על ליל הסדר הראשון לאחר מותו של אלירז, שהתקיים רק יומיים לאחר שנפל.

צפו בהצצה לתוכנית:

"אני רוצה לומר להם מהלילה הזה אתם יתומים"

"קברנו את אלירז" אומרת פרץ בראיון, "יום וחצי אחר כך, ישבנו ופתחנו שולחן ויושבים שלושה מתוך ארבעת ילדיו, שהם היו הכי גדולים, אור חדש בן 6, הלל מרים בת5 , שיר ציון בת 3 וגילי בת חודשיים, לא מכירה את אבא. הם יושבים בשולחן הסדר ושרים בקול 'מה נשתנה הלילה הזה', ואני רוצה לומר להם שהוא השתנה, בשבילם הוא לא השתנה אבא בשליחות, בשליחות של אומה ואני רוצה לומר להם מהלילה הזה אתם יתומים".

אלירז פרץ ז"ל

אלירז פרץ ז"ל, יומיים לפני פסח צילום: רפרדוקציה, דובר צה"ל

"אני לא יודעת שבשעה הזאת כבר כל הרחוב יודע על נפילתו של אלירז"

בשיחה עם "חדשות כיפה" השבוע,שחזרה פרץ את הרגעים הקשים בהם קיבלה את הבשורה על מותו של אלירז: "בשעה 3 אני מסיימת לנקות את הארון אחרון, והדלת פגעה בראש שלי ואני צורחת. הילדים מסתכלים ואומרים שאין לי שום מכה ואני אומרת להם 'אל תגידו לי שאין מכה'. אני מחזיקה את הידיים ואני לא יודעת שבשעה הזאת כבר כל הרחוב יודע על נפילתו של אלירז".