הצצה "אני דתיה אורתודוקסית, זה משהו שמאוד חשוב לי" - הצצה

סדרה חדשה של כאן 11 מנפצת את המיתוסים שכולנו גדלנו עליהם. בקטע מהפרק השני שיעלה - מנכ''לית נשות הכותל מסבירה את הסיבות למאבק: "אני לא יכולה להתפלל בקול רם"

חדשות כיפה חדשות כיפה 22/02/23 14:55 א באדר התשפג

"אני דתיה אורתודוקסית, זה משהו שמאוד חשוב לי" - הצצה
מתוך "מכונת המיתוסים", כאן 11 , צילום: כאן 11

לרגל 75 שנים לעצמאותה של מדינת ישראל, הבמאי אורי רוזנווקס חשף סדרה חדשה שתעסוק בכל המיתוסים שעדיין משחקים תפקיד מרכזי בעיצוב המציאות שלנו ותנתח אותם. "מכונת המיתוסים" תנסה להציג את המתח המתמיד בין הדמיון למציאות, על ידי הגיבורים המופיעים בה בכל פרק ומספרים את סיפורם האישי.

הצצה לפרק השני של "מכונת המיתוסים", כאן 11 צילום: כאן 11

פרק הבכורה של "מכונת המיתוסים" עוסק במאבק של נשות הכותל

פרק הבכורה של הסדרה, שישודר היום (ד'), יעסוק בעולמן של נשות הכותל. כבר שלושים שנה, בכל ראש חודש, עולה המאבק ברחבת הכותל, ומעלה את השאלה האם מדינת ישראל שנשבעה להוות בית לאומי לכל יהודי ויהודיה אכן עומדת בהבטחתה. בפרק הראשון יוכי רפפורט, מנכ"לית נשות הכותל, מדברת על תחושותיה בעלייה לכותל. "אני ישראלית ואני יהודיה, אני ציונית, אני דתייה אורתודוכסית", היא מצהירה על עצמה, "לא ייתכן שאני נאלצת להיאבק על הזכות שלי להתפלל בכותל".

"אני לא יכולה להגיע לכותל עם המשפחה שלי"

"אני יכולה להגיע לכותל ולהתפלל בשקט, אבל אני לא יכולה להתפלל בקול רם", רפפורט מסבירה את המקור לתחושותיה. הסרט מציג את התגובות הקשות שמקבלות נשות הכותל מהקהל, נשים וגברים כאחד- צרחות, שריקות, בעיטות, מכות. "אני לא יכולה להגיע עם המשפחה שלי", מוסיפה מנכ''לית נשות הכותל, "נערה לא יכולה לקרוא בתורה בבת המצווה שלה". 

"מכונת המיתוסים", הערב בשעה 21:15 בכאן 11