חשיפת כיפה אחרי סערת חוק הצניעות: מיכאלי בחוק חדש למען נשות הכותל

החוק של סיעת ש"ס שנועד לשמור על קדושת הכותל המערבי והציע לקנוס או לאסור נשים שיגיעו בלבוש לא צנוע לכותל אמנם נגנז, אבל יו"ר מפלגת העבודה מיהרה להציע חוק נגדי למען הרפורמים

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 14/02/23 16:42 כג בשבט התשפג

אחרי סערת חוק הצניעות: מיכאלי בחוק חדש למען נשות הכותל
נשות הכותל , צילום: נשות הכותל

בעקבות חשיפת כיפה, החוק השנוי במחלוקת של מפלגת ש"ס ירד מסדר היום וההצעה שנועדה לשמור על קדושת הכותל המערבי וכללה סעיפים חריגים שנועדו להטיל עונש מאסר או קנס על מי שתגיע לכותל בלבוש לא צנוע נגנזה. במקביל יו"ר מפלגת העבודה חברת הכנסת מרב מיכאלי מקדמת הצעה נגדית למען נשות הכותל. 

הצעת החוק

הצעת החוק צילום: ללא

מיכאלי הניחה השבוע על שולחן הכנסת חוק שיקבע שהתקנות במקומות הקדושים יכבדו את רגשותיהם ואת חופש הגישה והפולחן של הזרמים השונים והתנועות הדתיות השונות וכן יבטאו את ערך השוויון המגדרי ברוח חוק שיווי זכויות האשה.

בדברי ההסבר לחוק נכתב, "כיום החוק מתיר לשר לשירותי דת לקבוע תקנות כדי להבטיח כי המקומות הקדושים יהיו שמורים מפני חילול וכל פגיעה אחרת העלולים לפגוע בחופש הגישה של בני הדתות אל המקומות המקודשים להם. התקנות שהתקין השר קובעות כי לא ייערך טקס דתי שלא על פי מנהג המקום, הפוגע ברגשות ציבור המתפללים כלפי המקום.  

"הכותל מדיר חלקים נרחבים מהעם"

הצעת החוק קובעת כי התקנות יכבדו את רגשותיהם וחופש הגישה והפולחן של כלל הזרמים והתנועות הדתיות וכן יאפשרו שוויון מלא לנשים בבואן להתפלל במקומות הקדושים. הצעת החוק נוגעת לכלל המקומות הקדושים בישראל ובכללם רחבת הכותל.

הכותל המערבי בירושלים הוא המקום הקדוש ביותר לעם היהודי כולו. הכותל, שאמור לסמל את שיבתו של העם היהודי לביתו, את אחדותו ואת חוסנו, מבטא היום  את ההיפך – מקום שמתיר רק למיעוט להתנהל בקרבו כרצונו. מרבית העם היהודי בעולם משתייך לקהילות הרפורמית והקונסרבטיבית. כיום בפועל הכותל מופקע לידי נוהגי הקהילה האורתודוקסית בלבד, ובכך להלכה מדיר חלקים נרחבים מהעם וחוטא לקדושת המקום".