שיתוף פעולה ישראלי איראני: "פוטנציאל לשינוי חיובי"

שיתוף פעולה קולנועי בהפקת קשת סטודיוס יפגיש את הבמאי הישראלי גיא נתיב והבמאית האיראנית זאר אמיר. הסרט יעסוק בסיפורה של ג'ודוקא שמנסה לזכות בזהב למרות התנגשות עם המשטר בטהרן | "הסרט הזה יהדהד בקרב קהלים ברחבי העולם"

חדשות כיפה חדשות כיפה 08/02/23 20:50 יז בשבט התשפג

שיתוף פעולה ישראלי איראני: "פוטנציאל לשינוי חיובי"
גיא נתיב, שיתוף פעולה ישראלי - איראני, צילום: Theo & Juliet

שיתוף פעולה קולנועי: קשת סטודיוס, האולפנים של קשת אינטרנשיונל בלוס אנג'לס, גיא נתיב ועדי עזרוני, הפיקו יחד סרט עלילתי באורך מלא, מותחן פוליטי בשם "ג'ודו" (שם זמני) שיעקוב אחר ג'ודוקא איראנית והמאמנת שלה שמתמודדות עם החלטות משנות חיים במהלך אליפות העולם בג'ודו. זכויות ההפצה הבינלאומיות לסרט נרכשו על ידי חברת WestEnd Films, שתשיק אותו בפסטיבל ברלין. מדובר בסרט הראשון אי פעם שבויים על ידי ישראלי ואיראנית. שיתוף הפעולה האמנותי של השניים מגיע על רקע תקופה נפיצה באיראן, ונועד להאיר זרקור על המשטר הקיצוני השולט במדינה.

הסרט בויים על ידי הבמאי הישראלי זוכה האוסקר גיא נתיב ("Skin", "גולדה") והשחקנית האיראנית זאר אמיר אברהימי ("עכביש קדוש", "טהראן טאבו"), שגם מככבת בסרט לצד השחקניות אריאן מנדי ("ישנן בנות"), ג'יימי ריי ניומן (אשתו של נתיב), נדין מרשל והשחקן האיראני מהדי בג'סטאני. את התסריט כתבה היוצרת האיראנית אלחם ארפני.

זאר אמרי, שיתוף פעולה עם הבמאי הישראלי

זאר אמרי, שיתוף פעולה עם הבמאי הישראלי צילום: Kris Dewitte

"זה יותר מסרט, עבור כולנו"

עלילת הסרט עוסקת בג'ודוקא ליילה ובמאמנת שלה מרים, שנוסעות לאליפות העולם בג'ודו, בכוונה לחזור הביתה עם מדליית הזהב הראשונה של איראן. במהלך התחרות, הן מקבלות הוראה מהמשטר האיראני – לזייף פציעה ולהפסיד. כשהחופש שלה ושל משפחתה עומד על כף המאזניים, ליילה עומדת בפני בחירה בלתי אפשרית  לציית למשטר או להילחם על הזהב.

הבמאי גיא נתיב אמר: "הבמאי גיא נתיב: "זהו כבוד עצום לשתף פעולה עם כוחות הטבע היצירתיים האמיתים הללו – זאר, אריאן ואלחם, ולהעניק חיים לסיפור החשוב הזה. זה יותר מסרט, עבור כולנו. זו הצהרה יצירתית לעולם, בזמן שאלפי אזרחים איראנים חפים מפשע משלמים על חופש בחייהם".