הממשלה מתקפלת: הרפורמה שעוררה סערה בוטלה עד להודעה חדשה

בישיבת ראשי הקואליציה השבוע הוחלט כי כל הרפורמות האחרות יידחו לטובת קידום הרפורמה במערכת המשפט. תוכניתו של קרעי לקיצוץ משמעותי בתקציב התאגיד, נדחתה עד להודעה חדשה

ישועה תורג'מן ישועה תורג'מן, חדשות כיפה 02/02/23 11:12 יא בשבט התשפג

הממשלה מתקפלת: הרפורמה שעוררה סערה בוטלה עד להודעה חדשה
החלטת ראשי הקואליציה, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

הרפורמה בתאגיד נדחית: ראשי הקואליציה החליטו לדחות את כל הרפורמות שאינם נוגעות למערכת המשפט, כך מפרסם העיתונאי עמית סגל. על פי החלטת ראשי המפלגות עיקר המאמץ כרגע, יופנה למימוש הרפורמה במערכת המשפט ושאר הרפורמות נדחות לעת עתה. משמעות הדבר היא שהרפורמה בתאגיד השידור הציבורי עליה הכריז שר התקשורת קרעי - נדחית על להודעה חדשה.

דחייה לזמן בלתי מוגבל

כזכור, השר קרעי תכנן בשבוע הבא להציג את עיקרי הרפורמה שלו בתאריך שכללה קיצוץ מאסיבי בתקציבו, סגירת חטיבות והפרטה של תחנות הרדיו. עתה, לאחר שראשי הקואליציה החליטו למקד את עיקר המאמץ ברפורמה במערכת המשפט, יאלץ קרעי לדחות את התוכניות שלו לתאגיד.

משמעות הדבר היא, שייתכן והרפורמה תידחה לזמן רב ולא ברור כרגע מה יעלה בגורלה. קרעי תכנן להעביר את הרפורמה כבר בתקציב הקרוב, עתה עם דחיית העיסוק בה עד להודעה חדשה, יתכן והדבר לא יגיע לתקציב הקרוב ודחיית הרפורמה לזמן ארוך במיוחד.

שר התקשורת שלמה קרעי |

שר התקשורת שלמה קרעי | צילום: Flash90, ארגון העיתונאים

"יש בהתנהלות זו משום מימון כפול של תכנים שהפקתם מומנה מכספי הציבור"

שר התקשורת שלמה קרעי פנה לפני כשבועיים למנהלי התאגיד  בדרישה לשחרור תכני התאגיד לגופי השידור האחרים ללא תמורה. הדרישה של השר הגיעה לאור הפרסומים לפיהם תאגיד השידור הציבורי אסר הפצה של תכנים לגופי שידור שלא הסכימו לשלם עבורם. 

במכתב אותו הפנה ליו"ר התאגיד גיל עומר ולמנכ"ל גולן יוכפז, כתב קרעי: "הופתעתי לשמוע ש"התאגיד" דורש תשלום בעבור הפצת תכניו בתצורות שונות, ובכלל זה על חומרי הארכיון שלו, ואף אסר על הפצת התכנים בגופי שידור שלא הסכימו לשלם עבור ההפצה".