הישג לתאגיד: הסדרה על אייכמן נמכרה לענקית התוכן העולמית

אמזון פריים רוכשת את זכויות השידור של הסדרה "אייכמן – ההקלטות האבודות" שהופקה על ידי התאגיד. הסדרה חשפה הקלטות קוליות של אייכמן מתוודה על חלקו במפעל ההשמדה הנאצי

חדשות כיפה חדשות כיפה 31/01/23 23:12 ט בשבט התשפג

הישג לתאגיד: הסדרה על אייכמן נמכרה לענקית התוכן העולמית
הסדרה, צילום: שגיא שטרן - סטודיו פרקטיק

הישג לתאגיד: הסדרה "אייכמן - ההקלטות האבודות", או בשמה הבינ"ל "The Devil’s Confession", נמכרה לאמאזון פריים והפכה לסדרת הדוקו הראשונה מישראל שנמכרת לענקית האמריקאית. הסדרה כוללת גילויים חדשים וחומרי ארכיון שטרם נחשפו עד היום, ומציגה את דמותו של אייכמן, קבלן הביצוע המרכזי ביישום הפתרון הסופי של יהדות אירופה. 

הצצה לסדרה המדוברת:

בסדרה מתגלה ראייה גנוזה שלא הושמעה במשפט ההיסטורי שנערך לאייכמן בירושלים. סלילי הקלטה מקוריים של ריאיון נדיר שערך עיתונאי נאצי הולנדי עם אייכמן ממקום מחבואו בארגנטינה, שנים ספורות לפני שנחטף והובא למשפט בישראל. אייכמן פורש בריאיון את משנתו האידיאולוגית, ואף מצדיק את תפקידו המשמעותי בביצוע הפתרון הסופי‚ זאת בניגוד לטענתו במשפט כי שימש "כפקיד שרק מילא פקודות". 

אייכמן

אייכמן צילום: ארכיון המדינה

ההקלטות התגלו בארכיון הלאומי של גרמניה

לאחר שאייכמן נתפס בארגנטינה והובא למשפט בישראל, תמלולים בכתב מתוך הראיונות המוקלטים נמכרו ופורסמו בעיתון - Life Magazine. ב-1961 במהלך משפט אייכמן, התובע הראשי, גדעון האוזנר, הציג את התמלולים כראיה, ואולם בשל אינטרסים מורכבים של גורמים בעלי עוצמה להסתיר את ההקלטות, האוזנר לא יכול היה להציגן, מה שהעניק לאייכמן את האפשרות להכחיש את תפקידו בשואה. לאחרונה, ההקלטות המקוריות התגלו מחדש בארכיון הלאומי של גרמניה, שהעניק גישה אליהן לצורך הפקת הסדרה.  

מנהל התוכן הבינלאומי של אמזון, וורנון סאנדרס אמר: "אנו גאים לעבוד עם MGM, וחברת SIPUR ולהביא את סדרת הדוקו המצליחה לקהל שלנו בארה"ב. העדות המרתקת והחשובה מזכירה לכולנו שאסור לשכוח את זוועות העבר".