"הייתי עושה את זה עוד פעם": בצלאל הציל את חייו של יהודה

נפשם של בצלאל יקונט ויהודה מחפוץ, תושבי כפר חב"ד, נקשרו לנצח בעקבות בעיה רפואית מסכנת חיים: "אמרו לי שזה מישהו מכפר חב"ד, אבל מהר מאוד הבנתי שאני לא מכיר אותו"

חדשות כיפה חדשות כיפה 18/12/22 22:34 כד בכסלו התשפג

"הייתי עושה את זה עוד פעם": בצלאל הציל את חייו של יהודה
צילום: רגע של חכמה

בצלאל יקונט ויהודה מחפוץ אמנם גרים באותו הכפר, אולם במשך שנים רבות הכירו זה את זה מרחוק. בעקבות מחלת כליות קשה ממנה סבל יהודה הצטלבו דרכם, ולאחר צעד אצילי של בצלאל – נקשרו השניים לנצח. בסרטון מבית "רגע של חכמה" מספרים בצלאל ויהודה בגילוי לב על הקשיים והשמחה הגדולה שהיו מנת חלקם, ומעוררים השראה בימים ניסיים אלו של חג החנוכה.

"או שיש טעות במעבדה או שהמצב ממש גרוע"

בצלאל: "יום אחד מתקשרים אלי ואומרים לי 'מצאנו בשבילך מישהו שאתה מתאים לו במיוחד'. הם לא רצו להגיד לי מי זה, אבל בהמשך אמרו לי שזה מישהו מכפר חב"ד, אבל מהר מאוד הבנתי שאני לא מכיר אותו". בסיום הריאיון הזוגי, קבע בצלאל: "אם הקב"ה היה עושה איתי חסד ונותן לי שוב כליה, הייתי עושה את זה עוד פעם".

יהודה: "לא חשבתי שיכול לקרות לי משהו. אני בחור צעיר, בחור חזק, אבל אחרי שנכנסתי לרופא הוא אמר לי: 'אתה עוזב הכל ונוסע למיון. או שיש טעות במעבדה או שהמצב ממש גרוע'. אחרי שמונה שעות במיון אני מקבל הודעה שיש לי רק 6% תפקודי כליה".

צפו בריאיון המלא והמרגש: