רומן זדורוב מדבר לראשונה: "הייתי צריך להיות יותר חזק"

15 שנה לאחר שהורשע ברצח שזעזע את המדינה ורגע לפני שמתחיל משפטו החוזר, התראיין רומן זדורוב לפרק מיוחד של הסדרה "צל של אמת" שעסקה ברצח תאיר ראדה

חדשות כיפה חדשות כיפה 07/12/22 12:20 יג בכסלו התשפג

רומן זדורוב מדבר לראשונה: "הייתי צריך להיות יותר חזק"
רומן זדורוב, צילום: באדיבות הוט

רצח תאיר ראדה: כ-15 שנה אחרי שהורשע ברצח תאיר ראדה ונידון למאסר עולם, התקבלה בקשתו של רומן זדורוב למשפט חוזר והוא השתחרר למעצר בית, משם ינהל את הקרב החשוב בחייו – הוכחת חפותו בבית המשפט. בפרק החמישי של "צל של אמת", שיוצא לאור שש שנים אחרי הסדרה המקורית, מדבר לראשונה רומן זדורוב עצמו בפני המצלמות.

צפו בהצצה לפרק עם הריאיון של זדורוב:

רומן זדורוב מדבר לראשונה

במהלך 15 השנים שאותן ריצה רומן בכלא, הוא הפך לאחת הדמויות המוכרות במדינה, ונדמה כי לכל אדם בישראל יש דעה נחרצת לגבי שאלת אשמתו. עבור רבים מדובר באדם תמים שהורשע לשווא, ועבור אחרים הוא רוצח ילדים אכזר. עם זאת, כמי שהיה עד לא מזמן עבריין מורשע במאסר, נמנעה מזדורוב האפשרות לקחת חלק בדיון הציבורי בנוגע אליו.

אילנה ראדה עם תמונת תאיר ז"ל

אילנה ראדה עם תמונת תאיר ז"ל צילום: Michael Giladi/Flash90

בפרק החדש, שיצא אחרי הכרעת הדין, מגולל זדורוב לראשונה את סיפורו המלא, מיום הרצח ועד עכשיו, בנסיון לענות על השאלה שמעסיקה את המדינה כולה – האם יכול להיות שאדם חף מפשע יודה לפרטי פרטים ברצח שאין לו כל קשר אליו? במקביל לכך, הפרק יעסוק גם בראיות המדעיות והאובייקטיביות אשר הביאו למשפט החוזר של זדורוב, ובמחדלי החקירה שהתגלו במהלכו.

"עדיף להיות נאיבי ומטומטם וחמור ואהבל במקום רוצח"

זדורוב אומר על זה: "אני גם חשבתי ככה, אין דבר כזה, לא יכול להיות שבנאדם יודה ברצח שלא עשה. חשבתי, אבל עד שאתה לא עובר את זה בדם שלך ובעור שלך, אתה לא תרגיש את זה ולא תבין את זה. זאת טעות כי אני הייתי צריך להיות יותר חזק, ללכת עם האמת שלי עד הסוף, אבל לא ידעתי. חמור, אהבל יושב פה. הייתי נאיבי כמו ילד. אבל עדיף להיות נאיבי ומטומטם וחמור ואהבל במקום רוצח".

זדורוב

זדורוב, כרגע במעצר בית.  צילום: יונתן זינדל/פלאש 90

הבמאים, ארי פינס ויותם גנדלמן: "פרשת זדורוב מעסיקה את הציבור הישראלי יותר מכל פרשה פלילית אחרת, אבל רוב הציבור אשר עוקב אחר הפרשה מתקשה להתמצא בראיות והגילויים שעלו במשפט החוזר. לכן, המטרה העיקרית שלנו בפרק החדש היא קודם כל לעשות סדר בפרשה, להסביר לציבור למה מתקיים משפט חוזר, מה התגלה במהלכו ומדוע גילויים אלה חשובים לחקר האמת. לצד זה, אנו רואים חשיבות גדולה בכך שזדורוב יוכל לספר לראשונה מדוע הודה ברצח שלטענתו הוא לא ביצע. העובדה שחקירותיו של זדורוב תועדו במלואן, לצד הימים והלילות שבילה בתא המעצר עם מדובבים, מאפשרת לנו כיוצרים לעשות דקונסטרוקציה לחקירה המשטרתית, להראות לצופים מה היתה הדינמיקה שהובילה להודאה, עקב בצד אגודל, ולתת להם להחליט אם הם מאמינים לה או לא".

הפרק, שנוצר גם הוא על ידי יותם גנדלמן, ארי פינס ומיקה תימור,
ישודר ב- 8HOT וב- HOTVOD עם הכרעת הדין.