ההתפתחות במשפט זדורוב | הפרקליטות לא מתרגשת מראיית ה DNA

אחרי הדיון בממצאי בדיקת ה-DNA לשערות שנמצאו על גופתה של תאיר ראדה, הודיעה הפרקליטות שערכו של הממצא עדיין מוגבל ותמשיך לבצע בדיקות בקרב מומחים נוספים

חדשות כיפה חדשות כיפה 20/07/22 15:54 כא בתמוז התשפב

ההתפתחות במשפט זדורוב | הפרקליטות לא מתרגשת מראיית ה DNA
רומן זדורוב, צילום: David Cohen/Flash90

משפטו הדרמטי של רומן דזורוב: לאחר שפורסם שדגימת השיער שנמצאה בזירת רצח תאיר ראדה אותרה כשייכת לא.ח, הודיעה הפרקליטות לבית המשפט שהיא הסכימה לבקשת ההגנה לדון בממצאי ה-DNA. היום (ד') פרסמה הפרקליטות את חוות הדעת של המכון הלאומי לרפואה משפטית לגבי הממצא החדש.

הפרקליטות: על פניו ערכה הראייתי של הראיה החדשה הוא מוגבל

הפרקליטות הודיעה שאחרי בדיקת המומחים, אי אפשר להעריך את ערכה הראייתי של הממצא. "חוות הדעת של המכון הלאומי לרפואה משפטית בנוגע לממצאי בדיקת דגימות השיער מזירת הרצח של תאיר ראדה ז"ל", כתבו בהודעה, "שנערכה באישור פרקליט המדינה ועל דעת היועץ המשפטי לממשלה דאז, עוסקת ב-DNA מיטוכונדריאלי. בהינתן התשתית הראייתית הקיימת, ובשים לב לאופי של ראיית הDNA המיטוכונדריאלי, על פניו ערכה הראייתי של הראיה החדשה הוא מוגבל". DNA מיטוכודריאלי משמש ככלי לזיהוי פלילי לצורך חקירות משפטיות בהן מעורבים דגימות עם חומר ביולוגי מוגבל. 

עם זאת, הפרקליטות הודיעה שהיא תפנה לעוד מומחים כדי לבחון עד הסוף את הממצא החדש. במידה ולאחר החקירה של המומחים המשמעויות יובהרו עד תום, הפרקליטות תשקול על ערכה של הראייה ושילובה בתיק ותציג לבית המשפט את עמדתה לגבי הממצא.

אולגה זדורוב: זו בשורה מאוד משמחת

בראיון לכאן חדשות, אמרה אתמול (ג') אולגה, אשתו של רומן זדורוב, שזו הוכחה לכך שפעלה חף משפע. "ברור שזו בשורה מאוד משמחת", אמרה זדורוב, "הבשורה הגיעה אליי אתמול ואני הייתי אומרת אפילו שחד משמעית כבר, אני לא יודעת מה פרקליטות צריכים לשמוע ולראות, זה חד משמעית מוכיח שבעלי לא היה בזירה ולא רצח את הילדה וצריך לשחרר אותו פשוט".

אולגה ציינה שכל הממצאים שנמצאו עד עכשיו לא תאומים בכלל לבעלה אלא לא.ק. "צריך לזכור שמכל הממצאים שאספו לא היה שום דבר שמתאים לבעלי רומן זודרוב", ציינה אולגה, "אנחנו רואים שכבר פעם שנייה הם מוצאים שיערה של א.ח הוא נתן את הגרסה וזה רק מחזק את הגרסה שלו ומכאן שהמסקנות של המשטרה והפרקליטות צריכים לפעול בהתאם, ומבחינתנו אנחנו הוכחנו במאה אחוז שהאיש לא היה שם הוא חף מפשע".