בהשקעה של מיליונים: הפקות הענק שיגיעו לישראל

רשות ההשקעות, ועדה בינמשרדית של כמה משרדי ממשלה, אישרה השבוע בקשות של 12 חברות הפקה ישראליות, למענקים בגובה של כ-23 מיליוני שקלים. מטרת הפרוייקט היא לעודד הפקות ענק להגיע לישראל

חדשות כיפה חדשות כיפה 06/12/22 17:12 יב בכסלו התשפג

בהשקעה של מיליונים: הפקות הענק שיגיעו לישראל
הפקת קולנוע, צילום: shutterstock

הוליווד בישראל: במסגרת תכנית חדשה לעידוד הפקות קולנוע זרות בישראל, הכוללת צילום ועריכה של סרטים וסדרות בינלאומיות, אושרה תמיכה ב-12 הפקות שיצולמו בקרוב בישראל. הוועדה, שילוב של הרשות להשקעות במשרד הכלכלה והתעשייה, משרד התרבות והספורט, משרד התיירות, ומשרד החוץ. 

השקעות בהיקף 172 מיליון

עם פרסום מסלול הסיוע החדש התקבלו 19 בקשות המשקפות ביקוש לתכנית בהיקף של כ-51 מיליוני שקלים, פי 2.2 מהתקציב שהוקצה לתכנית. הבקשות שהוגשו יביאו להשקעה בצילומי סרטים וסדרות טלוויזיה  בישראל בהיקף של מעל ל 172 מיליוני שקלים.

בשנת הבאה, מתעתדת הרשות להשקעות להמשיך בתכנית לעידוד הפקות זרות בישראל. במשרדי הממשלה השותפים מאמינים כי  הצעד החשוב יביא איתו בשורה משמעותית אשר במרכזה מיתוגה החיובי של ישראל בעולם כמוקד לצילום סרטים וסדרות בינלאומיים, תוך שימוש במשאבי הטבע ואתרי צילום ייחודיים והיסטוריים הקיימים בישראל. כמו כן, ההחלטה תעניק פרנסה לישראלים רבים אשר ישתתפו בהפקות השונות. 

תאגידי ההפקה הענקיים שיגיעו לישראל

לישראל יתרונות רבים בתחום תעשיית הקולנוע וסדרות הכוללים תשתית טובה של מתקנים ושירותי הפקה, בעלי מקצוע מיומנים ומאגר זמין של בוגרי בתי ספר לקולנוע מהמובילים בעולם והיא יכולה להוות מוקד משמעותי להפקות זרות לצלם בארץ. הבאת תעשיית ההפקות הזרות לישראל תשמש כמנוף לפיתוח התרבות הישראלית, התיירות הנכנסת וכן לתמיכה כלכלית, בייחוד אחרי שנה וחצי קשות במיוחד בשל מגפת הקורונה.

מבין ההפקות שבקשתן אושרה נוכל לראות בקרוב תאגידי הפקה מובילים כמו: Mediawan, Fremantle Media, Warner Bros. (WB), Emjag Productions, Showtime  מבית Viacom ועוד תאגידי הפקה מקנדה, ארה"ב, ברזיל, צרפת, גרמניה, איטליה ומדינות נוספות. 

"גילנו את פניה היפות של תעשיית הסרטים הישראלית"

שלמה אטיאס מנהל הרשות להשקעות ומי שעמד בראש הועדה שבחרה את ההפקות שיזכו לתמיכה מסר: "התוכנית מעמידה את ישראל בשורה אחת עם רוב מדינות העולם שמעניקות סיוע ותמריצים לעידוד צילום סרטים בשטחם. בתהליך העבודה גילנו את פניה היפות של תעשיית הסרטים הישראלית ואת ההתעניינות העולמית הרבה בישראל. אני תקווה שהסיוע שלנו יביא עוד ועוד חברות הפקה זרות להשקיע בישראל . אני מודה לכל שותפנו במשרדי התרבות והספורט, החוץ, האוצר והתיירות".