"מבוסס על אירוע אמיתי": סרט בנטפליקס מסית נגד חיילי צה"ל

הסרט "פארחה" של נטפליקס מציג סצנה בה מוצגים חיילי צה"ל רוצחים משפחה שלמה, כולל תינוק במהלך מלחמת העצמאות | בנטפליקס ישראל בחרו שלא להגיב

חדשות כיפה חדשות כיפה 29/11/22 12:18 ה בכסלו התשפג

"מבוסס על אירוע אמיתי": סרט בנטפליקס מסית נגד חיילי צה"ל
נטפליקס, צילום: shutterstock

בחסות נטפליקס: הסרט "פארחה" של הבמאית הירדנית דורין ג'יי. סלאם, צפוי לעלות לשידור בנטפליקס החל ב-1 לדצמבר. הסרט, מגולל את סיפורה של נערה פלשתינית בת 14, שאביה, כדי לגונן עליה מפני ההפצצות הישראליות על הכפר שבו הם מתגוררים, נועל אותה במרתף.  הסרט נבחר לייצג את ירדן בתחרות הבין לאומית של פרס האוסקר.

הסרט, שמבוסס על פי הבמאית על "סיפור אמיתי", מציג סצנה בה נראים חיילי צה"ל, שאחד מהם עם כיפה על ראשו, רוצחים בדם קר משפחה שלמה כולל תינוק בן יומו, למרות תחנוניו של אבי המשפחה, זאת מול עיני פארחה שמתבוננת מהצד. על פי התקציר של הסרט: "היא צופה ממרתף נעול כיצד אסון מכלה את ביתה".

במאית הסרט: "הדמות בסרט עוברת מסע דומה לזה של אנה פרנק"

בריאיון שהעניקה במסגרת פסטיבל קולנוע בערב הסעודית, סיפרה סלאם כי היו שטענו כי הסיפור דומה לסיפורה של אנה פרנק. "לא חשבתי על זה כשעשיתי את הסרט, אבל אני יכולה להבין למה חשבו על הסיפור הנורא שלה. הדמות בסרט שלי עוברת מסע דומה", השיבה הבמאית. 

עוןד נשאלה האם מדובר בסרט פוליטי. "כל סיפור הוא פוליטי. 'פארחה' לא עוסק בפוליטיקה, אבל זה תקריב על איך הנערה הזו משתנה על רקע האירועים והופכת לאישה", ענתה סלאם.. 

בנטפליקס ישראל טענו שהעניין בבדיקה, אך בחרו שלא להגיב.