הסרט החרדי בכיכובה של יעל אלקנה יתחרה בפסטיבל קולנוע בירושלים

שתי תחרויות סרטים קצרים יערכו במסגרת פסטיבל הקולנוע "רצוא", שיתקיים לראשונה בבירה ומביא את קולם של יוצרים ויוצרות בחיפוש מעמיק אחר הנשגב מזוויות שונות

שמחה ברנס שמחה ברנס, חדשות כיפה 24/10/22 12:32 כט בתשרי התשפג

הסרט החרדי בכיכובה של יעל אלקנה יתחרה בפסטיבל קולנוע בירושלים
יעל אלקנה בתפקיד דסי, צילום: מתוך הסרט 'בוחן כליות' של אסתי גרינברג

ביום שלישי הקרוב ייפתח לראשונה בירושלים פסטיבל הקולנוע "רצוא" בהשתתפות יוצר הסדרה שבאבניקים אלירן מלכה, והצלם והיוצר בועז יהונתן יעקב. הפסטיבל, שמאגד תחתיו יוצרים דתיים וחילונים, נותן במה למפגש בין תרבותי ושאלות הקיומיות של בני האדם בחיפוש אחר האלוהי והנשגב. 

במסגרת הפסטיבל ייערכו שתי תחרויות סרטים קצרים- עד שבע דקות ועד 30 דקות, בהן ישתתפו 12 יוצרים שנבחרו מבין 60 סרטים שנשלחו. בנוסף תיערך כיתת אמן בהובלת אלירן מלכה, ויוקרן סרטו של בועז יהונתן, "גאולה". 

הסרט הקצר של היוצרת אסתי גרינברג, "בוחן כליות", ישתתף בתחרות, והוא מביא את סיפורה של דסי, אותה מגלמת השחקנית יעל אלקנה. חרדית בת 35 שסגרה דיל עם הקב"ה. היא תתרום כליה לחולה הראשונה שתמצא מתאימה, והוא יעזור לה ויחזיר לתלם את הבת המורדת שלה. למרבה ההפתעה, נודע לדסי ולבעלה כי הנתרמת היא ערביה ישראלית. מה היא הולכת לעשות?

תחרות ניצוצות לסרטים עד 7 דקות: אני רוצה לפגוש אותך. כתם המים. ארץ לא נודעת. בוחן כליות. מוחין דקטנות. נינו. אדומה. מה שאני מבקשת. תחרות סרטים קצרים עד 30 דקות: הר האלוהים. קרן היסוד 13. סאטורי. הגב. חמורו של משיח.

פסטיבל הקולנוע "רצוא" | הקריה האקדמית אונו קמפוס ירושלים