כאן 11 תשדר סרט דוקו שאף ערוץ לא יעז לשדר

"משפט הבנקאים שישודר במוצאי שבת בכאן 11 עוקב אחרי מחאה שהתחיל עו"ד ברק כהן והפכה למחאה אזרחית נגד הבנקים | הסרט חושף קשרים מטרידים בין בכירי מערכת החוק בישראל ובין ראשי הבנקים

חדשות כיפה חדשות כיפה 16/08/22 15:41 יט באב התשפב

כאן 11 תשדר סרט דוקו שאף ערוץ לא יעז לשדר
צילום: כאן 11 תאגיד השידור הישראלי

"משפט הבנקאים" סרט דוקומנטרי שליווה במשך 7 שנים את המחאה האזרחית שהוביל עו"ד ברק כהן, הידוע כאחד הפעילים הבולטים ביותר במחאה נגד ראש הממשלה לשעבר נתניהו, ולצידו פעילים נוספים, אזרחים רגילים, חסרי אמצעים, חסרי קשרים - כנגד האנשים החזקים ביותר בישראל מבחינה פוליטית וכלכלית. הסרט, שישודר במוצאי שבת בכאן 11 בשעה 21:15, מיד לאחר חדשות מוצ"ש, ינסה לענות על השאלה האם אפשר לנהל מאבק מול הגופים החזקים ביותר במדינה וגם לנצח.

מהפגנות עם מגפון ועד לעימות חזיתי בביהמ"ש מול מנכ"לית בנק לאומי

בעקבות צו עיקול לא חוקי שהוצא כנגד זוגתו, החליט עו"ד ברק כהן לצאת למאבק מול ראשי המערכת הבנקאית. הוא התחיל בקטן - הפגנות עם מגפון מול ביתם של מנהלי הבנקים הגדולים בישראל, ארב להם באירועים והשקות, עימת אותם עם נתונים ועם עובדות פנים אל פנים והגיע עד לאנשים הקרובים אליהם ביותר.

הרעש הציבורי שעורר קמפיין המחאה, סחף אחריו אנשים רבים שהצטרפו לכהן למה שהפך להיות "מחאת באים לבנקאים" ומנגד עורר את הפרקליטות והמשטרה שניסו לעצור את ברק בכל מחיר עד ההתנגשות הבלתי נמנעת במשפט הבנקאים. אז התייצבו זה מול זו - עו"ד ברק כהן ומנכ"לית בנק לאומי רקפת רוסק עמינח לעימות על אלימות כלכלית, גבולות מחאה ומוסר. 

פורשת. רוסק עמינח

רוסק עמינח צילום: פלאש 90. יונתן זינדל

הסרט חושף את קשרי גומלין מטרידים בין מערכת המשפט וראשי הבנקים

סרטם של אליאב לילטי וסתיו מורג עוקב בצורה הכי קרובה ואינטימית שאפשר אחרי כהן ופעילי המחאה לאורך כל תקופת המאבק - בהפגנות,  במעצרים, בהאזנות, בחקירות ובניסיונות האינטנסיביים של המשטרה והפרקליטות לעצור את פעילותם ולבסוף - בשיאו של הסרט - העימות הגדול בבית המשפט מול מנכ"לית בנק לאומי רקפת רוסק עמינח. הסרט משחזר לראשונה חלקים מעדותה של רוסק עמינח שם, במהלך המשפט, חשפה את שיטות הפעולה של הבנק אל מול האזרח הקטן ואת הסדר הטיעון של בנק לאומי מול הרשויות האמריקאיות בעניין הסיוע של בנק לאומי להעלמות המס בארה"ב  של אזרחים יהודים אמריקאים. 

הסרט חושף בין היתר את קשרי הגומלין בין המשטרה, הפרקליטות, צמרת הבנקים, התקשורת ולשכת עורכי הדין בתקופת אפי נווה. קשרי גומלין מאוד מאוד מטרידים. המאבק של פעילי באים לבנקאים השפיע מאז על כל המאבקים האזרחיים. לא בכדי רבים מאמינים שזהו המאבק האזרחי החשוב של העשור האחרון.