הכל נשאר במשפחה: העימות בין מקורבו של ברלנד לאחותו: "הם כת"

אהרון שוורץ, מחסידיו הקרובים של הרב ברלנד הגיע לעימות מתוקשר עם אחותו, אושיית הרשת נעמה עמית אצל אמנון לוי באולפן | "לא פשוט לדעת שאח שלך ואשתו נמצאים בכת. איבד את הדרך"

חדשות כיפה חדשות כיפה 16/06/22 09:54 יז בסיון התשפב

הכל נשאר במשפחה: העימות בין מקורבו של ברלנד לאחותו: "הם כת"
נעמה עמית, צילום: נעמה עמית

בעימות יוצא דופן באולפן חדשות 13 עם אמנון לוי התווכחו שני אחים, האחד אהרון שוורץ, קב"ץ של קהילת "שובו בנים" ומקורבו של אליעזר ברלנד, ומולו ניצבה אחותו, אושיית הרשת והפעילה החברתית נעמה עמית שמתנגדת בכל מה שקשור לקהילה.

נעמה פתחה ואמרה כי: "כשאנחנו נפגשים אנחנו מנסים לשים את העניין של הכת כדי להישאר אחים. הרבה שנים לא היינו בקשר, לי היה קשה להכיל, לשמוע סיפורים, להבין איפה אשתו עומדת. לא פשוט לדעת שאח שלך נמצא שם. גם ההורים שלי ביקשו שאגיד שהם מתנגדים לזה כולם"

"אם הייתי רואה בעיניים שלי עבירות מפורשות אולי הייתי שוקל לעזוב"

אהרון, מנגד השיב לטענות כי: "גם על ביביסיטים אומרים שהם כת. אני לא מתרגש מאמירות כאלה. אנחנו לא כת. אני חי בשמחה גדולה מאוד, אני חיפשתי את הדרך המון שנים ומצאתי אותה. אין לי בעיה לעזוב מקום, עזבתי הרבה מקומות בחיים. אם הייתי רואה בעיניים שלי עבירות מפורשות אולי הייתי שוקל לעזוב. למה שאני אאמין לשמועות כשאני ראיתי מהרב ברלנד רק טוב".

נעמה: "אנשים כל הזמן מחפשים משמעות בעולם שהוא ריק מתוכן. ובתוך החלל הזה יש המון מקום לאנשים שהם לא בריאים בנפשם, חולניים. אחי איבד את הדרך ולהודות אחרי 20 שנה שטעית זה דבר קשה מאוד". נעמה המשיכה ואמרה כי "אני לא יכולה לבוא לאח שלי בצורה יומרנית ולהגיד לו שהוא חי בשקר, זה החיים שלו ובחירה שלו וההבנה הזאת הביאה למצב שאנחנו יכולים להיות בקשר בכלל".