אליעזר ברלנד השתחרר ממאסר: המשטרה נערכה בכוחות גדולים

מנהיג קהילת "שובו בנים" השתחרר מבית הסוהר בשחרור מנהלי לאחר שהשלים את ריצוי עונשו בגין עבירות של עושק ומרמה. המשטרה נערכה בכוחות גדולים כדי למנוע הפרות סדר של חסידיו במקום

שמחה ברנס שמחה ברנס, חדשות כיפה 15/12/21 11:06 יא בטבת התשפב

אליעזר ברלנד השתחרר ממאסר: המשטרה נערכה בכוחות גדולים
אליעזר ברלנד, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

מנהיג קהילת "שובו בנים" ששמו נקשר לאחרונה בפרשיית הרצח והחטיפה בירושלים לפני שלושה עשורים, השתחרר (ד') הבוקר ממאסר בשחרור מנהלי, זאת לאחר שנכלא שוב כדי להשלים את תקופת מאסרו. ברלנד הורשע בעבירות של קבלת דבר במרמה, עושק והלבנת הון בהיקף של עשרות מיליוני שקלים. 

עם ההודעה על השחרור, המשטרה נערכה בכוחות גדולים על מנת למנוע הפרות סדר של חסידיו, זאת לאחר שבשחרור הקודם שלו הם מנעו את הכניסה למקום. לאחרונה המשטרה הודיע כי ברלנד ישוחרר למעצר בית, כלומר לבית הסוהר, זאת כיוון שהמשטרה לא הצליחה להוכיח את מעורבתו ברצח

אתמול הותר לפרסום כי מאיר רובינשטיין, ראש עיריית ביתר עילית הוא החשוד במעורבות ברצח אברהם אדרי ז"ל בשנת 1990. רובינשטיין נעצר בתחילת החקירה של אירועי הרצח וההיעלמות בירושלים לפני יותר מ-30 שנה, ושוחרר לאחרונה. בדיווח בכאן 11 נאמר כי על פי עדויות מתיק החקירה, ראש העיר החרדי היה הנהג ברכב שהוביל את אדרי לזירת הרצח ביער רמות כאשר היה מחופש לאישה. פרט נוסף מהעדויות שפורסמו הוא שאליעזר ברלנד הורה לסרס את אדרי, אך המעורבים היכו אותו נמרצות והוא מת, לאחר כן הם דיווחו כי זו הייתה "תאונת עבודה". 

במהלך חקירתו של ברלנד, התקיימה פגישה בינו לבין מאיר שטרית, אחיו של הנער הנעדר. בפגישה אמר ברלנד לשטרית: "אתה יכול לשבת שבעה ולומר קדיש, מצטער שלא אמרתי לך את זה לפני 35 שנה". 

השבוע נלקח ברלנד לבית קברות בירושלים, שם הופגש עם משפחתו של הנרצח אבי אדרי. כך נחשף במהלך דיון בבית המשפט בירושלים על הארכת מעצרו של הרב ברלנד. בתום הדיון התייחס מנהיג קהילת "שובו בנים" לחשדות נגדו וטען כי לא נתן  הוראה לרצוח. "שלושים יום אני מחכה שיביאו לי את האנשים ממשמרת הצניעות שיגידו שאני שלחתי אותם". הוא הוסיף ואמר: "אני מוכן עכשיו, עוד לא מאוחר. אני לא מכיר אף אדם מהם. שום מילה הם לא שמעו ממני, זו עלילת דם".