הצצה החרטה היחידה של אייכמן | גילויים חדשים על לכידתו של הפושע הנאצי

סדרה דוקומנטרית חדשה של כאן 11 חושפת הקלטות שלא נשמעו עד היום, מתוך ראיון שקיים אדולף אייכמן עם עיתונאי נאצי הולנדי ממקום מחבואו בארגנטינה, שלוש שנים לפני שנחטף למשפט בישראל ב- 1960

חדשות כיפה חדשות כיפה 06/06/22 10:58 ז בסיון התשפב

החרטה היחידה של אייכמן | גילויים חדשים על לכידתו של הפושע הנאצי
צילום: ארכיון המדינה

כאן 11 בשיתוף פעולה ראשון בישראל עם ענקית הטלוויזיה האמריקאית  MGMו-SIPUR. בהקלטות המשולבות בסדרה אייכמן מתוודה על פשעיו ואומר שהחרטה היחידה שלו היא שלא הספיק לסיים את מלאכתו. בסדרה ישולבו לראשונה חומרים מהמשפט וארכיונים נוספים בצבע מלאשלושת פרקי הסדרה ישודרו החל מה- 7 ביוני, יום שלישי בשעה 21:15, ב- כאן 11 ובדיגיטל.

60 שנה לאחר משפטו של אדולף אייכמן, שהורשע בפשעים נגד האנושות, תשודר בכאן 11 סדרה דוקומנטרית מרתקת בשלושה חלקים, על לכידתו ומשפטו של אייכמן. הסדרה תכלול גילויים חדשים וחומרי ארכיון שטרם נחשפו עד היום, ותגלה את דמותו של אייכמן, קבלן הביצוע המרכזי ביישום הפתרון הסופי של יהדות אירופה.  

בסדרה מתגלה ראייה גנוזה שלא הוצגה במשפט; סלילי הקלטה מקוריים של ראיון נדיר שערך עיתונאי נאצי הולנדי עם אייכמן ממקום מחבואו בארגנטינה, שנים ספורות לפני שנחטף והובא למשפט בישראל. אייכמן פורש את משנתו האידיאולוגית ואף מצדיק את תפקידו המשמעותי בביצוע הפתרון הסופי‚ בניגוד לטענתו במשפט כי שימש כפקיד שרק מילא פקודות. 

זוהי הפעם הראשונה שבה אולפן הסרטים האמריקני MGM משקיע בתוכן ישראלי מקורי והסדרה "אייכמן, ההקלטות האבודות" היא הפרויקט הראשון שלה בארץ.

צילום: איתיאל ציון, באדיבות כאן 11

הסדרה "אייכמן, ההקלטות האבודות" צולמה בשש מדינות ומתארת את הדרמה במשפט כצומת היסטורי ביחסי ישראל- גרמניה, בביטחון ישראל ובעיצוב תודעת זיכרון השואה בישראל ובעולם מאז ועד היום. סיפורו של אדולף אייכמן מובא בשילוב ההקלטות המקוריות, שחזורים דרמטיים בהשתתפות אלי גורנשטיין ורוי מילר וראיונות עם שורדי שואה שהעידו במשפט לצד מומחים ועדים מכל העולם. כך מתבהרת תמונה חדה ומרתקת המאפשרת הבנה מחודשת של האספקטים האנושיים, החברתיים והפוליטיים אשר עמדו בזמנו מאחורי מכונת ההשמדה הנאצית.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן