חמש המלצות צפייה ליום הזיכרון לחללי מערכות ישראל

בעוד מספר שעות מדינת ישראל תעצור ליממה, תצדיע לנופלים ובני משפחותיהם ותזכור. כיפה מגישה לכם מספר המלצות צפייה ליום הזיכרון לחללי צה"ל

חדשות כיפה חדשות כיפה 03/05/22 17:06 ב באייר התשפב

חמש המלצות צפייה ליום הזיכרון לחללי מערכות ישראל
צילום: shutterstock

משדרי יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל נעים בין האבל האישי ללאומי, בין הסרטים העלילתיים לתיעודיים, בין אלה שנפלו לאלו שנשארו כאן לאסוף את השברים ולהתמודד. כיפה מגישה לכם חמש המלצות צפייה לקראת יום הזיכרון תשפ"ב. חלקן תעודיות, חלקן עלילתיות, חלקן מספרות סיפור אישי ואחרות דווקא של דור שלם. כולן מרגשות ונוגעות ללב.

1. בופור

אביב 2000, ישראל עומדת לסגת מלבנון. "בופור" הוא סרט מלחמה המבוסס על ספרו המצליח של רון לשם, "אם יש גן עדן", שמתמקד בחיילי צה"ל שאיישו את מוצב הבופור, מסמליה של מלחמת הלבנון הראשונה, בחודשים האחרונים שלפני הנסיגה מרצועת הביטחון, התמודדותם עם חיי היום-יום במוצב, השגרה הקשה, היחסים ביניהם והנסיגה עצמה.

2. לבנון

סרט נוסף המתמקד בנוכחות הישראלית בלבנון. הבמאי שמוליק מעוז בחר להתמקד בחוויה האישית שלו במלחמת לבנון הראשונה.
הסרט עוקב אחר צוות טנק שנשלח אל השטח. רובו הגדול מצולם בתוך הטנק ועוקב אחר תגובות החיילים בזמן הקרב, מגילויי גבורה ועד רגעי קיפאון שמונעים מהם לשלוט במצב, ולא מתבייש לחשוף גם את הטראומה והבלבול. בסרט מככבים שחקנים כמו מיכאל מושונוב, אושרי כהן, זהר שטראוס ויואב דונט.

3. מצב נפשי - פוסט טראומה

הלומי הקרב הם הנוכחים-נפקדים של יום הזיכרון. הגוף חזר, אבל הנפש מרוסקת, מתקשה לתפקד ונמצאת שם, עמוק בקרב. על רקע סערת הזיקוקים ובמלאת שנה להצתה של איציק סעידיאן את עצמו מול משרדי אגף השיקום, מנסה הפרק להבין מהי פוסט טראומה, כיצד היא נגרמת והכי חשוב - איך מתמודדים עם איתה? 

4. הבלנד של אסמן

סרט תיעודי. אלון בן דוד נפגש עם משפחתו וחבריו של מפקד חטיבת הנח"ל, אלוף משנה שרון אסמן ז"ל, שנה למותו הטרגי עקב דום לב באמצע פעילות גופנית.  מצד אחד - מפקד נועז ואמיץ, ומנגד - אדם שאהב את החיים, להקשיב למוסיקה ולשתות יין משובח.

5. בלוז לחופש הגדול

הסרט הקלאסי של דורון נשר מ-1987 מתחקה אחר קבוצת נערים ונערות בחופש הגדול שבין סיום הבגרויות לגיוס ב-1970. הקבוצה מחויבת לקבל החלטות, לבחון את עצמם ובמקביל לנסות ליהנות, רגע לפני שהגיוס לצבא והמלחמה הקרבה יקטעו את הכל.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן