בנט ביד לבנים: "לו יכלו, היו מבקשים מאתנו: תמשיכו לחיות יחד"

לקראת כניסתו של ערב יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ונפגעי פעולות האיבה, נערך טקס פתיחת יום הזיכרון לזכר הנופלים בבית יד לבנים בירושלים | בנט: "היינו שם, בלבנון, כולנו יחד. החיבור בין כולנו היה טבעי, היינו אחים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 03/05/22 16:33 ב באייר התשפב

בנט ביד לבנים: "לו יכלו, היו מבקשים מאתנו: תמשיכו לחיות יחד"
בנט בבית יד לבנים, צילום: Marc Israel Sellem/POOL

זוכרים את הנופלים: הערב (ג') בשעה 20:00 יפתחו טקסי יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ונפגעי פעולות האיבה. בשעה 20:00 תשמע צפירה בת דקה ויחל הטקס המרכזי בהשתתפות צמרת המדינה בכותל המערבי.

לקראת רדת היום, התקיים טקס בבית יד לבנים בירושלים. בטקס בבית יד לבנים משתתפים משפחות שכולות, ראש הממשלה, יו"ר הכנסת, נשיאת בית המשפט העליון, ראש עיריית ירושלים, שר התרבות, יו"ר יד לבנים ויו"ר ארגון אלמנות ויתומי צה"ל.

צפו בטקס:

בנט: "היינו שם, בלבנון, כולנו יחד"

בנט אמר בטקס: "היינו שם, בלבנון, כולנו יחד. קיבוצניקים עם עירוניים, חילוניים עם דתיים, באר-שבעיים עם תל-אביבים, ימנים עם שמאלנים. יהודים עם שאינם יהודים. החיבור בין כולנו היה טבעי, משהו שבכלל לא צריך לדבר עליו. היינו אחים". 

ראש הממשלה אמר: "רבים מהחברים נשארו שם. צעירים. בני 19 או 20 שלא חזרו. הם יישארו אחינו לנצח", והוסיף: "אינני יכול לדבר בשמם, אך אני מאמין שלו יכלו, היו מבקשים מאתנו: תמשיכו לחיות יחד. אל תתנו למחלוקות לקרוע אתכם מבפנים".