יועז הנדל בווידוי מהשירות הצבאי: "כשהייתי מפקד לא הבנתי, משהו נפל לי בבום" | צפו

שר התקשורת והדוקטור להיסטוריה משתף כי לא הצליח לזהות בחבריו ובפקודיו סימנים להלם קרב. הפרק הראשון בסדרה "בשבילה גיבורים עפים" גרם לו להבין והפיל אצלו את האסימון

חדשות כיפה חדשות כיפה 10/03/22 13:50 ז באדר ב'

יועז הנדל בווידוי מהשירות הצבאי: "כשהייתי מפקד לא הבנתי, משהו נפל לי בבום" | צפו
יועז הנדל, צילום: כיפה

לצד היותו של יועז הנדל שר התקשורת בממשלה, בעברו יש רזומה צבאי ובטחוני מרשים. בשנת 1993 הוא התגייס לשייטת 13, ולאחר שסיים מסלול יצא לקורס קציני חי"ר. עם תום הקורס שב לשייטת, שם שימש כמפקד צוות וכמפקד פלוגה, בין היתר במבצע ענבי זעם.

"לקח לי זמן להכיר בחיילים שלי ובחברים שלי שהיה להם הלם קרב"

בראיון לערוץ הכנסת נשאל הנדל אודות סדר הישראלית שאהובה עליו, והוא בחר בסדרה "בשבילה גיבורים עפים" שיצר וביים עומרי גבעון. הסדרה מתבססת על הספר של אמיר גוטפרוינד באותו השם, ומספרת את סיפורם של ארבעה חברים ששירתו יחד כצוות לוחמים בסיירת גולני.

הנדל הסביר: "הפרק הראשון הראה איך נראה הלום קרב. לקח לי זמן להכיר בחיילים שלי ובחברים שלי שהיה להם הלם קרב - כמפקד צעיר לא הבנתי מה אני רואה ושראיתי את הסדרה משהו נפל לי בבום".

הנדל השתחרר מצה"ל לאחר שש שנים וחצי, אולם המשיך לשמש בתפקידים נוספים במערכת הביטחון הישראלית עד גיל 29, בין היתר בשירות הביטחון הכללי במהלך האינתיפאדה השנייה. הוא סגן-אלוף במילואים, ולחם במלחמת לבנון השנייה ובמבצע עופרת יצוקה.