זאת הסיבה שרוסיה תחייב את נטפליקס לשדר גם טלוויזיה

לראשונה אי פעם, נטפליקס תחל להציע ללקוחותיה במדינה הגדולה בעולם, ערוצי טלוויזיה רגילים. הסיבה: שירות מדיה ברוסיה, בעל יותר מ-100,000 צרכנים פעילים, מחויב לפי חוק חדש לרשום חברה מקומית ולשדר 20 ערוצים מוחזקים על ידי המדינה

חדשות כיפה חדשות כיפה 02/01/22 12:58 כט בטבת התשפב

זאת הסיבה שרוסיה תחייב את נטפליקס לשדר גם טלוויזיה
צילום: shutterstock

חברת נטפליקס האמריקאית תחל להציע בחודשים הקרובים שירות אותו לא הציעה מעולם, ערוצי טלוויזיה רגילים. על פי דיווח בעיתון "מוסקבה טיימס", מדובר בצעד שנכפה עליה.

לפני כשנה נוצרה ברוסיה רשימת "השירותים האור-קוליים". בעיתון נכתב כי רגולטור שידורי התקשורת ברוסי הכניס ביום שלישי האחרון את נטפליקס לרשימה, ומי שמופיע בה מחויב לנהלים שלו. כל שירות מדיה בעל יותר מ-100,000 צרכנים פעילים מדי יום במדינה, מחויב לפי החוק החדש לרשום חברה מקומית ברוסיה, ולשדר את 20 הערוצים המוחזקים על ידי המדינה.

במסגרת שירותים המפוקחים במסגרתו, אוסר החוק לקדם שידורים קיצוניים, הגדרה לא מאוד ברורה, הכוללת כל תוכן שהקרמלין קובע שאינו ראוי, בכל נושא אפשרי לכאורה. הצעד הזה הוא עוד אחד מהצעדים של הקרמלין לפיקוח על חברות זרות המספקות שירות במדינה.

נציין כי בתחילת השנה הענקיות אפל וגוגל חויבו להסיר מחנויות האפליקציות שלהן ברוסיה יישומים שעודדו הצבעות מחאה נגד הנשיא ולדימיר פוטין.


(אזהרת מסע מככבת בנפליקס)