גאווה ישראלית: הסדרה טהרן זכתה בפרס האמי הבינלאומי

סדרת הריגול הישראלית ששודרה בתאגיד השידור הציבורי הגיעה להישג מרשים הלילה, עם זכייתה בקטוגריית סדרת הדרמה הטובה ביותר בטקס שנערך בניו יורק. הנדל בירך: "נמשיך לשמור על החובה להפקות מקור איכותיות"

שמחה ברנס שמחה ברנס, חדשות כיפה 23/11/21 07:38 יט בכסלו התשפב

גאווה ישראלית: הסדרה טהרן זכתה בפרס האמי הבינלאומי
צילום: באדיבות כאן 11

למעלה משנה חלפה מאז ירדה סדרת הריגול הישראלית, טהרן, של תאגיד השידור הציבורי מעל המסכים והיא ממשיכה לייצר כותרות. לאחר שנודע כי הסדרה מועמדת לפרס האמי הבינלאומי, אמש (ב') זכתה "טהרן" בפרס הדרמה הטובה ביותר בטקס שנערך בניו יורק. 

העלילה עוקבת אחרי תמר רביניאן (ניב סולטן) האקרית שנשלחת על ידי המוסד למשימת פריצה בטהרן. המשימה שלה משתבשת ומתחילה לבדה לנהל ניסיון בריחה ממדינת האויב בעזרת הכישורים שלמדה. מן הצד השני נמצא סוכן בכיר של משמרות המפכה (שון טאוב, הייבוא ההוליוודי) פטריוט איראני וחד הבחנה שדולק אחר תמר. ברקע נמצאים גם אנשי המוסד שמנסים לסייע לסוכנת שלהם בשלט רחוק (מנשה נוי ולירז צ'רכי).

היוצרים ברגע הזכייה

היוצרים ברגע הזכייה צילום: כאן 11

דנה עדן, מפיקת הסדרה ויוצרת שותפה ושולה שפיגל מפיקת הסדרה מסרו בהתרגשות: "הסדרה טהרן התחילה בכאן 11 וכבשה את כל העולם! זו הרפתקה מטורפת, ואנחנו שמחות וגאות שזכינו להכרה ולכבוד הזה". 

השחקן הישראלי רועי ניק היה מועמד גם הוא לפרס השחקן הטוב ביותר על תפקידו בסדרה "נורמלי" של הוט, אולם הפסיד לשחקן בריטי. פרס האמי הוא הפרס החשוב ביותר בתעשיית הטלוויזיה, ומשתווה במעמדו לפרס האוסקר בקולנוע, הטקס הבינלאומי הוא נפרד, ונערך לשם הכרה בתוכניות טלוויזיה זרות שהופקו מחוץ לארצות הברית.

בימים אלה מצטלמת עונתה השנייה של הסדרה המצליחה, שנמכרה לאפל TV, והפעם, בהשתתפותה של גלן קלוז. את הסדרה מפיקות דנה עדן שולה שפיגל.

(ניב סולטן מברכת מסט הצילומים של העונה השנייה)