"ערוץ אפס": תכנית הסאטירה ששמה על הכוונת את עמית סגל

תכנית הסאטירה החדשה של התאגיד בחרה להביע ביקורת בעיקר כנגד הימין על גווניו בהם חיקוי הבנוי על דמותו של עמית, פרשן פוליטי הנקרא "בן של טרוריסט. מגישת חדשות כאן 11: "יוצרי המערכון מבהירים שמול עיתונאי ידען ומנומק כל מה שיש בידיהם זו הבחירה הנחותה לגחך על מראה ולערב הורים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 28/05/21 08:38 יז בסיון התשפא

"ערוץ אפס": תכנית הסאטירה ששמה על הכוונת את עמית סגל
הדמות הלועגת לעמית סגל, צילום: צילום מסך

אמש (ה') עלתה תכנית הסאטירה החדשה "ערוץ אפס", בכאן 11, והייתה נראית כמו תכנית מבטיחה מבית התאגיד. התכנית שנועדה להעביר ביקורת סאטירית התמקדה, באופן לא מפתיע, בכל מה שקשור לימין האידאולוגי בישראל. התכנית העלתה מערכונים על נערי גבעות המרביצים לערבים, מפלגת ליכוד מושחתת, פגיעה של הימין במערכת המשפט וגם עיתונאים ימנים, בהם דמות שנעשתה על בסיס דמותו של עמית סגל. 

במהלך התכנית נעשה מערכון על אולפן חדשות הכולל פרשן, שמוגדר כפרשן ימיני העונה לשם "בן של טרוריסט". דמותו לא נמצאת בעיקר בנייד, אך כשהיא מעבירה את פרשנותה היא אוחזת בדף עליו נכתב בגדול "לא דף מסרים", או לחילופין תוקעת בשופר קטן. כל אלו למעשה באים ללעוג לעמית סגל, בנו של חגי סגל שהורשע בעבר על פעילות חבלנית וישב בבית הסוהר. כמו כן מרבית מבקריו של סגל נוהגים לכנות אותו כמי שמעביר את מסרי נתניהו בתקשורת ואף משתמשים בכינוי המעליב "שופרון".

התכנית מיהרה להוציא גינויים שונים, בהם גם העיתונאי עקיבא נוביק שכתב על החיקוי: "גועל נפש מזוקק. תת רמה". אך בלטה גם לא פחות דווקא מגישת מהדורת החדשות של כאן 11, דוריה למפל, שיצאה נגד התכנית: "אני מניחה שהמטרה הייתה לעשות מערכון על כך שאין סימטריה גם באולפנים, כי עוד לא נולדה הקונטרה השמאלנית לספקטקל שהוא עמית סגל. ואכן, גם יוצרי המערכון מבהירים שמול עיתונאי ידען ומנומק כל מה שיש בידיהם זו הבחירה הנחותה לגחך על מראה ולערב הורים".

"ערוץ אפס" היא תכנית מערכונים שבועית סאטירית ואקטואלית מבית היוצר של שב"ס, המדמה ערוץ טלוויזיה שמגיב לאירועי השבוע, באמצעות מערכונים ופינות שיתבססו על התוכן שהערוץ הפיקטיבי ישדר. המערכונים יכללו בפלטפורמות המדמות מהדורות חדשות, פרומואים, פרסומות, קליפים, וכל מה שאפשר לראות על המסך. בתכנית משתתפים כלל כוכבי התאגיד, ותפקיד אורח של פרק הבכורה השתתפה גם הכוכבת העולה אלונה סער.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן