עימות באולפן | "הקבוצה שיצאה ממנה הכי הרבה פעולות טרור זו הציונות הדתית"

האקטיביסטית שיר נוסקצי הטיחה האשמות חמורות כנגד המגזר הסרוג, ועוררו את חמתה של כתבת הבריאות של התאגיד. "כמה חיים של בני אדם נלקחו על ידי אנשי הציונות הדתית בשנים האחרונות? אל תשווי בין כתובות של תג מחיר לבין לקיחת חיים!" השיבה דקלה אהרון- שפרן | צפו

חדשות כיפה חדשות כיפה 19/05/21 11:07 ח בסיון התשפא

עימות באולפן | "הקבוצה שיצאה ממנה הכי הרבה פעולות טרור זו הציונות הדתית"
מגנה על המגזר. דקלה אהרן - שפרן, צילום: מאת Arielinson, wikimedia

יום עשירי למבצע "שומר החומות", חמאס ירה אלפי רקטות לעבר ישראל והביא למותם של 11 בני אדם, ועוד אדם אחד נהרג מהמהומות בערים המעורבות. אך עדיין ישנם כאלו המבקשים לראות סימטריה בין הפרעות הערביות בישראל לאלו היהודיות. באולפן החדשות של כאן 11 עלתה הבוקר (ד') שיר נוסקצי מנכ"לית עמותת "מתי ראית את האופק לאחרונה" והאשימה את המגזר הציוני הדתי כמגזר המבצע הכי הרבה טרור לאומי.

"בתוך אזרחי ישראל בשנים האחרונות, ולא רק בחברה היהודית, אם תבדוק איזו קבוצה יצאו ממנה הכי הרבה פעולות טרור זו הקבוצה של הציונות הדתית", אמר נוסצקי בפתח דבריה. נוסצקי טענה זאת כדי להמחיש את הטענה כי אין לגנות חברה שלמה בגלל מיעוט קיצוני, "אני לא משתייכת לקבוצה הזו, אבל אני לא מסיקה מזה שהציונות הדתית שמונה מאות אלפי אנשים היא חברה אלימה ולא לגיטימית". המנחה שיבח את הטענה של נוסצקי, אך לאחר מכן אמר כי כתבת הבריאות של הערוץ, היושבת באולפן, רוצה להשיב לטענותיה החמורות של נוסצקי.

הכתבת דקלה אהרן-שפרן, המשתייכת למגזר הציוני דתי, השיבה בשאלה נוקבת לעבר נוסצקי: "ככל שזכור לי, מרב אירועי האלימות בישראל הגיעו מהצד הערבי ולא מצד הציונות הדתית. כמה חיים של בני אדם נלקחו על ידי הצינות הדתית בשנים האחרונות? בואי תסברי את אוזננו". נוסצקי בתגובה טענה שזו שאלה לא רלוונטית, ושגם השלכת אבנים היא פעולת טרור. אהרן-שפרן המשיכה את המתקפת נגד נוסצקי, "את מדברת על כתובות של תג מחיר, שהן חמורות. אבל אנחנו מדברים על חיים של אנשים שנלקחים על ידי פעולות של הצתה, יידוי אבנים וירי".   לסיכום קראה: "אל תשווי בין הדברים, כי אי אפשר להשוות!".

הדיון המשיך כאשר נוסצקי טענה שמי שרוצה לראות את המציאות באמת, לא צריך להסתכל על קומץ של הציונות הדתית, וכך גם לא על קומץ ערבי. גם כאן אהרן-שפרן לא נשארה חייבת והשיבה: "מי שרוצה להסתכל למציאות בעיניים, לא יכול לדבר על פרופורציה בין פעולות של תג מחיר ושל כתובות, לעומת אנשים שפועלים בירי ויידוי אבנים שלוקחים חיים, כמו יגאל יהושוע שהובא אמש למנוחות בגלל יידוי אבנים".  

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן