המפכ"ל: "טרוריסטים משני הצדדים" | בימין תקפו: "אין ולא הייתה סימטריה"

במפגש עם נציגי המגזרים של רמלה ולוד, רנ"צ יעקב שבתאי יצר סימטריה בין התפרעות הערבים למצב היהודים בעיר המעורבת. "אנחנו כמשטרה נמצה את הדין עם כל הטרוריסטים". תושבי העיר החרימו את המפגש: "תושבי השכונות לא יסכימו לשמש רקע צבעוני למפכ"ל"

חדשות כיפה חדשות כיפה 18/05/21 22:50 ז בסיון התשפא

המפכ"ל: "טרוריסטים משני הצדדים" | בימין תקפו: "אין ולא הייתה סימטריה"
מפכ"ל המשטרה שבתאי, צילום: פלאש 90

רנ"צ יעקב שבתאי קיים הערב (ג') מפגש עם ראשי הערים ונציגי המגזרים של רמלה ולוד במפקדת מג"ב בלוד. במהלך דבריו יצר המפכ"ל סימטריה בין התפרעות הערבים למצב היהודים בעיר המעורבת. עוד לפני דבריו המקוממים, הציג את תכנית המשטרה להתמודדות עם ההתפרעויות, בין השאר תכלול התכנית שימוש ברחפנים. 

המשפחות שפונו בעקבות הפרעות בלוד - שבו לבתיהן

בתחילת דבריו, התייחס שבתאי להתפרעויות בערים המעורבות ואמר: "במהלך הימים האחרונים ביצענו לא מעט מעצרים. נמצא את הדין עם כל הטרוריסטים. מבחינתי זה טרוריסטים משני הצדדים. כרגע התפקיד שלנו להוקיע אותם מהחברה, שני הצדדים". 

בהמשך הוסיף המפכ"ל: "בואו נניח בצד את כל הקטע של אלימות של אותם גורמים קיצוניים כי רוב האוכלוסייה לא היתה במעגל הזה, רוב האוכלוסייה הסתגרה בבית ולא יצאה החוצה, אז היו גרומים מכל הקצוות, חלקם עצורים ואנחנו נמצא איתם ומי שימשיל באותו קו אנחנו מספיק חזקים כדי לתת לו את הטיפול". 

תושבי שכונות לוד החרימו את הפגישה עם המפכ"ל המשטרה. "במשך שבוע ימים של פרעות אלימות שכבר גבו חיי אדם, המשטרה לא עשתה את עבודתה. הערב נתבקשו תושבי השכונה להגיע לפגישה עם המפכ״ל על מנת לדון בנושא. תושבי השכונות, האנשים שחיים את המציאות הזאת מידי יום, שחווים אלימות ובזיזה והצתה - לא יסכימו לשמש רקע צבעוני וחייכן למפכ"ל, בעודו מנסה לייצר כותרות שסותרות את מה שקורה בשטח בפועל", נכתב בהודעת הוועד.

"לא ראינו נוכחות משטרתית בשכונות ולא ראינו שנאספים כלי נשק בלתי חוקיים זאת למרות שלמשטרה ברור בידי מי הם נמצאים. על כן נאלצנו לסרב להגיע לפגישה אשר מלבד לתת תמונת ניצחון למשטרה, לא נותנת פתרון לסכנה שעדיין נשקפת לתושבי השכונות".


(ירי זיקוקים בסמוך למוזיאון הפסיפס, הערב)

השר לביטחון הפנים, אמיר אוחנה, לא התחבר לדבריו של רנ"צ שבתאי. "התבטאות מקוממת של המפכ"ל שלא הייתה צריכה להיאמר. כדי לטפל בבעיה צריך להכיר בה: פורעים ערבים תקפו יהודים, שוטרים, בתי כנסת. המדיניות היא לנהוג בתקיפות מול הפורעים הטרוריסטים. אין ולא הייתה סימטריה. כן, גם המעטים שתקפו ערבים – יטופלו בחומרה. מפה ועד "שני צדדים" – ארוכה *מאוד* הדרך", כתב בחשבון הטוויטר שלו. 

יו"ר הציונות הדתית הגיב גם הוא לדברים, ותקף: "כך נראה מפכ"ל שיורק בשידור חי בפרצופו של עם ישראל, שבמשמרת שלו מוכה ומותקף ונרצח, ורכושו נבזז ונשרף, והוא מאבד את הביטחון האישי שלו וחי במצור בישובים שלמים שנשארים מנותקים לילות שלמים".

לוד, השבוע

לוד.צילום: Yossi Aloni/Flash90

"היחס המעוות הזה ערכית ומעשית מסביר, כמובן, את כישלונה המהדהד של המשטרה בהשבת השקט והביטחון". סמוטריץ' תקף גם את מקבלי ההחלטות. "דרג מדיני שמשאיר אותו בתפקידו ומפקיר את עם ישראל לאזלת היד שלו אחראי בדיוק כמוהו ולא ראוי להישאר בעצמו בתפקידו". ח"כ עמיחי שיקלי מימינה, בגיב לסמוטריץ, וכתב: "בושה".

"אדוני מפכ״ל המשטרה, ביקרתי היום בלוד. ההצהרה שלך בדבר ניצים משני הצדדים מנותקת מהמציאות בשטח", כתב ח"כ איילת שקד. "בתי כנסת שרופים, דירות שרופות של יהודים ותחושת פחד ואימה של תושבים יהודים מהשכנים בבניין. טאטוא הבעיות של הערים המעורבות מתחת לשטיח לא יפתור אותן, מבצע נחוש ותקיף של איסוף נשקים - כן".


(ירי זיקוקים בסמוך למוזיאון הפסיפס, הערב)

 

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן