"שיישרפו בגיהנום": החיקוי של הרב קנייבסקי מעורר סערה

המערכון שיכלול חיקוי של מנהיג הזרם הליטאי ונכדו יענקי, ישודר הערב בתכנית "ארץ נהדרת", אך כבר הביא לקריאות רבות לביטולו, ולגינויים על הפגיעה לכאורה ברב קנייבסקי

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 27/01/21 15:22 יד בשבט התשפא

"שיישרפו בגיהנום": החיקוי של הרב קנייבסקי מעורר סערה
הרב קנייבסקי, צילום: Yaakov Nahumi/Flash90

הפרק בתכנית "ארץ נהדרת" בו מופיע לראשונה הרב חיים קנייבסקי, טרם עלה לאוויר, אך כבר גורר ביקורות רבות וקריאות לבטל את החיקוי של מנהיג הציבור החרדי ליטאי ונכדו. פוליטיקאים ימנים ודתיים רבים מיהרו לגנות את החיקוי, ולתקוף את כותבי התכנית. 

חברי מפלגת "יהדות התורה", קיבלו את ההודעה הבאה: "היו"ר הרב גפני ביקש למסור כי בבקשה לא להגיב ולהתייחס כלל לנושא של 'ארץ נהדרת'. לא החכי"ם ולא העוזרים. שיישרפו בגיהנום", כך לשון ההודעה. 

יו"ר מפלגת "הציונות הדתית" חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ' גינה את החיקוי: "אני מוחה על הפגיעה בכבודו של הרב חיים קנייבסקי שליט״א. אנשי הסאטירה לא מזלזלים רק ברב אלא בציבור מסורתי, דתי וחרדי אדיר שמעריץ את גדולי ישראל. הבוז שלכם מלמד בעיקר עליכם ועל עולם הערכים שלכם. בזמן המערכון הטפשי שלכם ר' חיים ילמד עוד כמה דפי גמרא, כל השאר, הרבה פחות חשוב".

שדרן הרדיו ינון מגל, פרסם דברים שכתב חבר שלו מהמגזר החרדי: "בושה וחרפה, אסון. פני הדור כפני כלב. אני רואה את זה ובוכה, פשוט בוכה. זה ערב רב, זה סיטרא אחרא, זה בדיוק אי ההבנה של השמאל מה זה יהדות, מה זה מסורת, מה זה כבוד רבנים. ביבי צדק - השמאל לא רק ששכח מה זה יהדות הוא גם לא רוצה יהדות".

חבר הכנסת משה ארבל מש"ס התייחס גם הוא לחיקוי ואמר: "אנשי ארץ נהדרת לא פגעו רק בכבודו של הגר"ח קנייבסקי אלא בציבור עצום של מסורתיים, דתיים וחרדים שמעריצים את גדול ישראל. הוו זהירים בגחלתן שלא תיכוו".

וכך גם במפלגת עוצמה יהודית: 

במקביל פרסם עיתונאי "ידיעות אחרונות" רז שכניק את ההודעות הרבות שקיבלו יוצרי התכנית בעקבות החיקוי הצפוי, בהן בקשות לביטול המערכון, קללות רבות ואיומים.