שעת נעילה: הפספוס הגדול של התאגיד

הפרוייקט הגרנדיוזי של כאן 11 הגיע אל סופו, אך מרוב השקעה על ההפקה בסוף שכחו דבר זניח - עלילה. אחרי יציאות מוצלחות כמו טהרן ומנאייכ, מזל שיש כרגע את חזרות שהיא ההיפך הגמור של שעת נעילה

עדיאל שביט עדיאל שביט, חדשות כיפה 08/12/20 13:33 כב בכסלו התשפא

שעת נעילה: הפספוס הגדול של התאגיד
הסדרה 'שעת נעילה', צילום: תאגיד השידור כאן

אמש (ב') הגיעה שעת נעילה אל סופה עם פרק כפול שסיים את סאגת מלחמת יום הכיפורים הדמיונית על המסך. שעת נעילה הגיעה ברצף סדרות איכות אחת אחרי השנייה בתאגיד השידור, שמזכה את הטענה שסוף סוף הכסף שלנו מנוצל לטובה. המגמה הייתה בעלייה מתמדת עם טהרן המותחת וממשיכה אל מנאייכ המטלטלת ורק טבעי ששעת נעילה תהיה עליית מדרגה נוספת. אחרי הצפייה בשני הפרקים הראשונים, נראה שהכיוון הוא כזה והוליווד הגיע לישראל, אך משהו השתבש בדרך.

הפרומואים לסדרה הבטיחו סדרה עם השקעה שטרם נראתה כמוה בישראל, ובהחלט עמדו בהבטחה הכי טוב שאפשר הפקה כזו ותפאורה שלא נופלת בשום סטנדרט בינלאומי. אך הבעיה החלה לצוץ ברגע שהחלו להתעסק בדבר המעט חשוב יותר בסדרה - העלילה. איני מצטרף לקראות של ימנים מקופחים שבכל דבר מחפשים אג'נדת שמאל, או היסטוריונים הנלחמים על כל אי דיוק, היוצרים מלכתחילה הודיעו כי עלילת הסדרה היא דמיונית. אך גם חופש היצירה של הכותבים עדיין לא הניב דיאלוגים וקווי סיפור שישאירו את הצופים מרותקים למסך בין קרבות התותחים. 

העלילה הכללית לא אמינה בשום צורה, החל מסיפורו מני בן דרור (בגילומו של ליאור אשכנזי) שהופך למופרך עד דבילי מרגע לרגע. זה ממשיך לסכסוך הפנימי בין בין שלושת הגיבורים: אלוש, מרקו ומלאכי, שלא מוסיף בצורה ראויה את הנפח הנוסף של השד העדתי. בכלל הליהוק של מאור שוויצר עם מבטא גרוטסקי לדמותו של מלאכי המרוקאי, היא מקסימום מעליבה, מזכירה את המערכון על טופול עושה מבטא כדי לגלם את סלאח שבתי. ליהוק מוצלח אחד אולי הוא של שחר טובוך, שאם המטרה הייתה לעשות את אבינועם מעצבן ונודניק - אז זה הצליח. 

שעת נעילה מקבלת ביקורות לא קלות, ורק בגלל הפוטנציאל העצום שהיה בה, ובהשוואה להצלחות של קודמיה. בסוף לא מדובר בסדרה רעה, אבל היא בהחלט פספוס, כי בסוף גם סדרה הכי מפוארת שבעולם תיפול בגלל עלילה, ראו ערך משחקי הכס. מזל שכאן עוד משאירה לנו את "חזרות" שהיא ממשך ההיפך הגמור לשעת נעילה. מדובר בסדרה עם הפקה כמעט מינימלית, אבל העלילה והמשחק פשוט תענוג, מנועה קולר שמראה שאין דבר שהיא לא נוגעת בו והוא פשוט כובש, ועד אגם רודברג ואיתי תורג'מן שלראשונה אני נהנה מהמשחק שלהם. 

 נסיים עם שתי נקודות חיוביות על שעת נעילה, האחת שאפשר לעשות בישראל טלוויזיה איכותית וברמה גבוהה בלב כל הריאליטי של הזמר במסיכה והאח הגדול. השנייה ההשקעה של הסדרה לטובת העלאת המודעות של נפגעי פוסט הטראומה בישראל, וגם הצגה מעניינת של מלחמת יום הכיפורים לדור הצעיר. תאגיד השידור עוד לא התייאשנו מכם, יש לכם עוד הרבה מה לתת, רק שתעלה כבר קופה ראשית עונה 3.