7 שנים אחרי מותו: ספי ריבלין משמש כפרזנטור של האגודה למלחמה בסרטן

האגודה למלחמה בסרטן ערכה תשדיר מיוחד למבצע השנתי "הקש בדלת" בטכנולוגיית דיפ-פייק על מנת לעלות את דמותו של השחקן המנוח. אלמנתו של ריבלין: "אפשרנו את השימוש בדמותו של ספי בגלל הנושא החשוב של התשדיר"

עדיאל שביט עדיאל שביט, חדשות כיפה 09/11/20 07:00 כב בחשון התשפא

7 שנים אחרי מותו: ספי ריבלין משמש כפרזנטור של האגודה למלחמה בסרטן
גיוס מיוחד של ספי ריבלין ז"ל, צילום: האגודה למלחמה בסרטן

היום (ב'), יתקיים זו הפעם ה-60 מבצע ההתרמה השנתי של האגודה למלחמה בסרטן - 'הקש בדלת'. 
השנה, בעקבות מגפת הקורונה, יתקיים המבצע במתכונת דיגיטלית,  וכך ניתן יהיה גם השנה לתרום ולסייע לחולי הסרטן על אף שהמתרימים לא יגיעו עד הבית. לטובת הסברת המבצע במתכונתו החדשה, הגה משרד הפרסום גיתם BBDO המלווה זה שנים בהתנדבות את פעילות האגודה למלחמה בסרטן, את התשדיר החדש בהשתתפות ציפי שביט ודמותו של ספי רבלין, שבאמצעות טכנולוגיית דיפ-פייק נראה ממש אמיתי.

ריבלין, השחקן המנוח, שנפטר ממחלת הסרטן לפני 7 שנים, מגלם בהקלטה המקורית השחקן איציק סיידוף, שגם הוא השתתף בתשדיר בהתנדבות מלאה. רינה ריבלין, אלמנתו של ספי, נתנה לאגודה את זכויות השימוש בדמותו של בעלה המנוח. טכנולוגיית דיפ-פייק היא טכנולוגיה מבוססת בינה מלאכותית המשתמשת בתוכנה או באפליקציה ליצירת סרטוני וידאו או קטעי קול מזויפים הנראים אמיתיים. עד עכשיו שימשה הטכנולוגיה בעיקר ליצירת קטעים סאטיריים ברשתות החברתיות, ועתה היא משמשת גם עבור דברים חשובים יותר.

איציק סיידוף בתפקיד ספי ריבילין

איציק סיידוף בתפקיד ספי ריביליןצילום: האגודה למלחמה בסרטן

קרן בכר-אמיתי, מנכ"לית משותפת משרד הפרסום גיתם BBDO: "הקש בדלת עמד השנה בפני אתגר עצום בעקבות אירועי הקורונה. המעבר לאירוע התרמה דיגיטלי דרש מאתנו לייצר השנה קריאייטיב פורץ דרך וראשון מסוגו. אני רוצה להודות למשפחתו של ספי ריבלין שנתנה את אישורה למהלך ולציפי שביט המופלאה שהתגייסה עם כל הלב, הכישרון והנשמה. מבחינתנו זו הייתה נגיעה מרגשת באיש יחיד ומיוחד, שהתחברה למטרה כה חשובה בהוויה הישראלית. יום הצילום עצמו היה מהמרגשים שחווינו. כולנו הרגשנו כאילו ספי ממש אתנו על הסט עם אישיותו הנדירה".

רינה ריבלין: "המשפחה ואני נרתמנו לנושא קידום מבצע 'הקש בדלת' ואפשרנו את השימוש בדמותו של ספי בגלל הנושא החשוב של התשדיר. ספי ניהל מאבק ארוך כדי להוכיח שהסרטן בגרון נגרם כתוצאה מהעבודה – עומס על מיתרי קול אחרי הצגות. הוא היה אספן כפייתי ואסף את כל הקבלות וכך הצליח להוכיח שמדובר במחלת מקצוע. לי חשוב להגיד לכל מי שמשתמש בקולו לטובת המקצוע, בין אם זה שחקנים או מורים או כל אחד אחר - ברגע שמרגישים צרידות כלשהי, לא לחכות ומיד להיבדק, בעיקר לאור העובדה שהאמצעים היום יותר מתקדמים מבעבר".