תומך מפתיע לליאור שליין - יאיר לפיד

יו"ר האופוזיציה, שבינו לבין המגיש שתכניתו הורדה שורר נתק ארוך שנים, הביע תמיכה מפתיעה: "הוא התחיל את הקריירה אצלי והמשיך אותה על הראש שלי, אבל אסור להוריד את התכנית שלו". במקביל, שליין תובע עשרות מיליונים מ'רשת'

חדשות כיפה חדשות כיפה 25/08/20 18:14 ה באלול התשפ

תומך מפתיע לליאור שליין - יאיר לפיד
ח"כ יאיר לפיד, צילום: ללא

תמיכה מפתיעה לליאור שליין. מגיש הטלוויזיה, שתכניתו 'גב האומה' הורדה מלוח התכניות של ערוץ 13, ולא תצלם עונות נוספות, והוא עצמו פוטר למעשה מ'רשת', נודע בין השאר בשל יחסיו העכורים עם יו"ר 'יש עתיד', יאיר לפיד, מאז שזה נכנס לפוליטיקה.
שליין, שהחל את דרכו הטלוויזיונית בתכניתו של לפיד, נהג לעקוץ את יו"ר האופוזיציה בתפקידיו השונים בממשלה ובכנסת, וללעוג לו על בסיס שבועי. מנגד, לפיד סירב באופן עקבי להגיע להתראיין בתכניותיו של שליין, 'מצב האומה' ובהמשך 'גב האומה'.

ליאור שליין סיים את דרכו ברשת 13. יאיר גולן: "עמית סגל ישמור על מקום העבודה שלו"

אחרי הפרסום על הורדת תכניתו של שליין, והטענות כי הגיעה ממניעים פוליטיים, פרסם הערב (ג') לפיד פוסט תמיכה מפתיע בשליין, וכתב כי אסור להוריד את תכניתו. לפיד כתב כי "ליאור שליין התחיל אצלי את הקריירה והמשיך אותה על הראש שלי. אני לא מתכונן להעמיד פנים שזה לא כאב לפעמים, קצת הרגיש לי מוגזם, אבל מעולם לא חשבתי שהוא עושה משהו בלתי הגון.

"זה לא סוד שמכל הפוליטיקאים בישראל, הוא נטפל אלי יותר מכולם. ובכל זאת, אסור להוריד את התוכנית שלו. מפני שפוליטיקאים צריכים לשבת בבית ולחשוש מתוכניות כמו ״גב האומה״. מפני שאחת הבעיות הגדולות שלנו היום הוא שיש לנו מערכת פוליטית שמניחה שאף אחד לא יחשוף אותה. מפני שהומור הוא לא רק הומור - הוא גם החרב החדה ביותר של האמת. שליין הרגיז את בוחרי. את הציבור שלי. היש-עתידניקים בקריזה מתמדת עליו. הבייס שלנו חושב שהוא בלתי נסבל.
אלה בדיוק הסיבות שבגללן הוא צריך להמשיך לשדר".

במקביל, דווח היום ב-ynet כי ליאור שליין מגיש תביעה נגד 'רשת', ודורש פיצוי של יותר מ-45 מיליון שקלים, בעקבות ביטול החוזה עמו. על פי הדיווח, החוזה אמור היה להימשך עד שנת 2023.