ליאור שליין סיים את דרכו ברשת 13. יאיר גולן: "עמית סגל ישמור על מקום העבודה שלו"

הערוץ הודיע לשליין על ביטול חוזה "גב האומה" למרות שלסאטירה בהגשתו, נותרו כארבעים תכניות שלא צולמו. לשליין לא הוצע להמשיך בסכום נמוך יותר או ברצועת שידור אחרת. שליין: "לצערי, כרגע אני עדיין מנוע מלהגיב"

חדשות כיפה חדשות כיפה 25/08/20 07:45 ה באלול התשפ

ליאור שליין סיים את דרכו ברשת 13. יאיר גולן: "עמית סגל ישמור על מקום העבודה שלו"
ליאור שליין, צילום: zaher abu elnaser-cc-by-sa Wikipedia

"גב האומה" יורדת מהמסך. רשת 13 הודיעה לפני מספר ימים לחברת אלבינו הפקות, המפיקה את תכנית הסאטירה "גב האומה" בהגשת ליאור שליין, על ביטול החוזה. לאחר מיזוג ערוץ עשר עם רשת בשנת 2015, שב שליין מעשר לרשת, שם החלה תכניתו בשמה הקודם "מצב האומה". לפני מספר חודשים ירד שליין מהאוויר, אולם על פי הגורמים, לשליין נשארו עוד כ-40 תכניות שלא צולמו, במחיר של כ-300 אלף שקלים לכל תכנית. במסגרת המיזוג, רשת 13 הציעה לשליין חוזה סגור למספר שנים.

ב'וואלה!' פורסם כי ברשת הודיעו כי אינם רוצים להמשיך בחוזה, והציעו לחברת ההפקה פיצוי בתמורה להתרתו. גורמים בתעשייה טוענים עוד כי בחוזה של שליין לערוץ אין נקודות יציאה. לדברי הגורמים, חברת ההפקה לא קיבלה הצעה להמשיך את התכנית תמורת סכום נמוך יותר או בזמן שידור אחר. על פי הגורמים שליין דורש לקבל את השכר המגיע לו במסגרת החוזה שהופר. ליאור שליין מסר בתגובה: "לצערי, כרגע אני עדיין מנוע מלהגיב".

ח"כ יאיר גולן, הגיב על ההחלטה להוריד את שליין מהמסכים, וכתב בחשבון הטוויטר שלו: "ליאור שליין יורד מהמסך. תהיו בטוחים שעמית סגל ישמור על מקום העבודה שלו".

נזכיר כי כבר בחודש פברואר השנה, שקלו ברשת 13 את המשך דרכה של התכנית, המביאה את אירועי השבוע באופן סאטירי ומזווית חילונית. התכנית מתנהלת על פי המתכונת של פאנל בו משתתפים חברים קבועים לצד אורחים מתחלפים. חברי הפאנל מופיעים בדמותם-הם ולא כדמות פיקטיבית, בדומה לתכניות אקטואליה "אמתיות", ומתייחסים לאירועי השבוע באמצעות בדיחות, פרודיות ופינות קבועות.