בקרוב: שביל ישראל יתקצר וזו הסיבה

לאחר שנפתח המקטע החדש שירחיב את שביל ישראל גם למבואות החרמון, באתר החרמון דרשו את סגירת המקטע בחודשי החורף בגלל הסכנות הכרוכות בו. בחברה להגנת הטבע התנגדו

חדשות כיפה חדשות כיפה 22/08/23 23:29 ה באלול התשפג

בקרוב: שביל ישראל יתקצר וזו הסיבה
שביל ישראל, המקטע הצפוני ייסגר, צילום: החברה להגנת הטבע

לפני יומיים נפתח המקטע החדש של שביל ישראל שמחבר בין תל חי לחרמון בעוד 38 קילומטר של שביל הליכה. אלא שבאתר החרמון דרשו את סגירת המקטע בארבעת החודשים המרכזיים של החורף, כך פורסם היום (ג') ב-ynet. בחברה להגנת הטבע ביקשו שלא לסגור את המקטע ולהסתפק בהמלצה בימים של מזג אוויר קשה, אך באתר החרמון התעקשו לסגור.

על פי הדיווח, באתר החרמון דרשו את סגירתו של המקטע בחודשי החורף בגלל "סיבות בטיחותיות וסכנה מטיול בשטח מושלג". למרות שמתווה השביל נמצא רק במורדות החרמון, אזור ללא ימי שלג רבים גם במהלך חודשי החורף, באתר לא רוצים לקחת סיכונים ודרשו לסגור את המקטע. יחד עם זאת אמרו באתר החרמון כי "אם לא יהיה שלג המגבלה תוסר".

סימון המקטע החדש

סימון המקטע החדש צילום: עמרי סלנר, החברה להגנת הטבע

התוואי החדש של שביל ישראל

התוואי החדש עובר בנופי טבע ואתרי מורשת ובין ישובי האזור וכולל תצפיות פנורמיות ייחודיות על האזור וסביבתו, כולל מצוק רמים, עמק החולה, הגולן והחרמון. כמו כן, התוואי החדש עובר במכללת תל חי, אתרים שונים בקריית שמונה כמו עין זהב, פארק הזהב ופארק קק"ל, הטיילת בין קריית שמונה לשדה נחמיה, הירדן ומורד הבניאס, גבעת האם, בניאס וקלעת נמרוד, נבי חזורי, נווה אטיב ועוד.

שביל ישראל, שנחנך על ידי החברה להגנת הטבע, בשנת 1995, הוא שביל הליכה רגלי, לאורך מדינת ישראל. על סימון כ-1080 ק"מ של שביל ישראל ותחזוקתו, אחראי צוות סימון שבילים של החברה להגנת הטבע. השביל מסומן בשטח בצבעים לבן, כחול וכתום, והוא מחולק ל-56 מקטעים, שאפשר לטייל אותם ברצף כטרק ארוך או לבחור בכל פעם מקטע אחר. כיוון שהשביל מסומן בחלקו על שבילים קיימים המובילים לאתרי טבע מרכזיים בישראל, אפשר גם לטייל בו במסלולים קצרצרים.

שני המקטים החדשים סומנו בסיוע עיריית קריית שמונה, המועצות האזוריות גליל עליון, מבואות חרמון וגולן, קרן קיימת לישראל, רשות הטבע והגנים, צה"ל וקרן שוסטרמן.