ריאיון מנהל מש"י בקק"ל ממליץ על המסלולים הכי טובים ומבקש: "חשוב מאוד"

רגע לפני שאתם מעמיסים צידניות וגלגלי ים על הרכב ועולים לחופשה בצפון - מנהל מרכז שדה יתיר ממליץ על האתרים המושלמים לבילוי קיצי וכיף, ומזכיר את נהלי הבטיחות החשובים

אורי מוק אורי מוק, חדשות כיפה 07/08/23 14:58 כ באב התשפג

מנהל מש"י בקק"ל ממליץ על המסלולים הכי טובים ומבקש: "חשוב מאוד"
עין עקוב, צילום: יעקב שקולניק,ארכיון הצילומים של קק"ל

החופש הגדול בעיצומו ואלפי ישראלים נוהרים לצפון כדי לנפוש, לבלות ולהצטנן בנחלים והמעיינות הקרירים. רגע לפני שאתם חוזרים על אותו מסלול הטיול מהקיץ שעבר, שוחחנו עם אבינועם ניסים, מנהל מרכז שדה יתיר, שסיפק עבורכם המלצות חדשות לאתרים רטובים ושווים במיוחד לקיץ.

"ממש כמו ציפורים נודדות גם האורחים שלנו משתנים"

מה מאפיין את המטיילים בתקופה זו של השנה?

"ממש כמו ציפורים נודדות גם האורחים שלנו משתנים לאורך כל השנה, אם ברוב השנה יש לנו תלמידי, בתי ספר ושל"ח - בתקופה הזו יש לנו בעיקר מסגרות של קהילה ויישובים, גם ארגוני נוער ותנועות נוער שמקיימים את המחנה שלהם אצלנו", מספר ניסים על האורחים במרכז השדה. "זה גם זמן שמגיעות אלינו עמותות של אנשים עם צרכים מיוחדים, שעורכים אצלנו את ימי השיא שלהם".

אילו נהלים חשוב לך לחדד?

"כמחנה של קק"ל, אנחנו פועלים כל השנה על פי חוזר מנכ"ל של משרד החינוך. בנוסף יש לנו את הוראות הבטיחות של קק"ל - שלפעמים אף יותר מחמירים". אבינועם מזכיר את ההנחיות: "יוצאים לטיולים רק עם נעליים גבוהות, ביגוד מלא, כובע, מים בכמות מספיקה, קרם הגנה ומזון. אלה כללים שאנחנו מנגישים כל השנה - בין אם מדובר בבתי ספר או משפחות וקהילות".

אמת המים בפארק הירדן

אמת המים בפארק הירדן צילום: יעקב שקולניק, ארכיון הצילומים של קק"ל

מעיינות, נחלים, בריכה סודית

על אילו אתרים אתה ממליץ עבור הציבור הדתי?

"בשבוע שעבר הייתי בצפון ושמחתי לראות את הציבור כובש את כל אתרי המים ובכלל זה אתרי הקק"ל", פתח ואמר, ולאחר שיתף בשורה של המלצות במגוון אתרים שונים בדרום רמת הגולן ובדרך לצפון.

אתרים בדרום רמת הגולן

"עין פיק - בדרום רמת הגולן. מעיין השוכן דרומית לקיבוץ אפיק, אתר מקסים שנמצא בשטח יער של קק"ל. בסמוך נמצא גם עין עקוב, ביער מבוא חמה".

"אמת המים בפארק הירדן - בתוך אתר פארק הירדן ישנה אמת מים עתיקה ויפהפייה. הכניסה לאתר בתשלום, אולם רק עבור החניה. בנוסף, בפארק נמצא חלקו המזרחי של הירדן, הוא לא חזק וסוחף כמו הירדן עצמו ולכן אפשר לתפוש שם פינות יותר שקטות לצד שביל וספסלי ישיבה".

"יער שווייץ - נוף מיוחד מאוד ניתן למצוא ביער שווייץ. לצד פינות ישיבה בצל, ישנה פינת תצפית יפהפייה לעבר הכינרת והגולן. אחלה מקום להתחיל או לסיים אתו את היום".

יער שוויץ

יער שוויץ צילום: יובל גסר צילומי אוויר, ארכיון הצילומים של קק"ל

"נחל השופט - הנחל החביב והאהוב עדיין בשיפוצים, אבל בקרוב הולך להיות שם משהו איכותי ויפה אז שווה לחכות".

אתרים בדרך לצפון

"עין יזרעאל - מומלץ מאוד למשפחות עם ילדים קטנים. יש שם גם אמת מים מיוחדת".

עין יזרעאל

עין יזרעאל צילום: יעקב שקולניק, ארכיון הצילומים של קק"ל

לבסוף, שיתף ניסים באתר פחות מוכר ומתוייר, ששופץ על ידי קק"ל בשנתיים האחרונות: "יש פינת חמד מאוד יפה - חורשת גדעון בנחל חרוד", סיפר. "יש שם פלג מים יפה ונקי, שביל מעגלי, בריכה נהדרת באורך 15 מטרים ובעומק חצי מטר. זו נקודה פחות מוכרת, ואתה יכול למצוא את עצמך שם רחוק מההמון".

כך תמצאו מסלולים ואתרים שמתאימים בדיוק לכם

"בתוך אתר קק"ל, בדף הראשי יש אפשרות לעשות חיפוש מסלולי טיול", מסביר ניסים. "בתוך האפשרויות אפשר לבחור את האזור בארץ, ולהגדיר איזה סוג טיול אתם מעוניינים - ניתן לחפש מסלול לפי רמות קושי, נגישות, תצפית, היסטוריה או אפילו מסלול המתאים לתחום הצפרות". עוד ציין: "רוב האפשרויות חינמיות".

חורשת גדעון

חורשת גדעון צילום: ארכיון הצילומים של קק"ל, יעקב שקולניק

לסיום, ביקש אבינועם מהמטיילים: "זו בקשה מכולנו ומקק"ל - מאוד חשוב לשמור ולפנות את הפסולת ולהשליך לפח אשפה". הוא הדגיש שגם כשאוספים את הזבל לשקית - אסור להשאיר אותה בשטח האתר. "בעלי חיים עלולים לקרוע את השקיות, להינזק וגם השטח כמובן יתלכלך. זה מאוד חשוב. כמו שפגשנו את המקום יפה ומסודר אז להשאיר אותו ככה", מסכם.