שומרים אמונים לטבע: "יום שישי-ציוני" יתקיים בנחל ייטב שבבנימין

יהודה ושומרון מלאים באתרי טבע מפנקים ובמסלולי טיול רבים. בתקופה האחרונה הצטרפו אל המטיילים היהודים גם המוני מטיילים ערבים בחסות הרשות הפלשתינית. תנועת "אמונים" תקיים מחר יום פתוח לציבור הרחב בנחל ייטב (עוג'ה) שבבנימין

חדשות כיפה חדשות כיפה 12/05/22 19:53 יא באייר התשפב

שומרים אמונים לטבע: "יום שישי-ציוני" יתקיים בנחל ייטב שבבנימין
עוג'א, צילום: רז צדק

אתרי טבע רבים ומפנקים פזורים ברחבי יהודה ושומרון. עם השנים הפך חבל הארץ התנכ"י לאזור מטוייל ביותר: מסלולים רגליים, סינגלים לאופניים, מעיינות, נחלים, צימרים ועוד. למרות המציאות בשטח, ולמרות הסכמים מדיניים והגבלות על חופש התנועה ליהודים, המוני מטיילים ממשיכים לפקוד את אתרי הטבע ביו"ש.

בתקופה האחרונה יש מי שמנסה לערער על המציאות לא רק דרך הסכם מדיני כזה או אחר, אלא דרך הנוכחות בשטח ממש, גם בשטח שנמצא בשליטה ישראלית מלאה. רבבות מטיילים ערבים מגיעים לאתרי הטבע ביהודה ושומרון, לעתים קרובות בצורה מאורגנת. מי שעומדת מאחורי המטיילים הערבים היא לא אחרת מאשר הרשות הפלשתינית.

בפרסומים שונים מטעם הארגון שמביא את הערבים לאתרי הטבע  נכתב בין היתר כי המטרה היא לגרום ליהודים תחושה לא נעימה תוך השתלטות על נחלי המים היפים של יהודה ושומרון. המטרה שלנו הפוכה בדיוק אומר צבי סוכות יו"ר תנועת אמונים: "כמה שיותר יהודים שירגישו. כמה שיותר ביטחון ונחת באתרי הטבע".

צילום: רז צדק

מחר, יום שישי 13.05.22 נצא כולנו לנחל ייטב (עוג'א) המהמם, ונפגין נוכחות יהודית. במקום יהיו דוכני אוכל והפתעות לילדים. האירוע בתיאום ובאבטחה מלאה של צה"ל, ובחסות תנועת "אמונים" .

משפחת אפרתי מיוזמי המהלך:"חווינו השפלה ביום העצמאות מהערבים שמגיעים לנחל בצורה מאורגנת בשביל להשתלט על המקום, החלטנו שאנחנו חוזרים לשם ובגדול עם כל עם ישראל איתנו!"

לא רוצים להגיע ברכב הפרטי? יש הסעות ל-30 נרשמים ומעלה.

קישור לוויז: https://waze.com/ul/hsv9jtxzxvלפרטים: 052-9400601

נחל ייט"ב או בשמו המלא: נחל יד יצחק טבנקין (מראשי התנועה הקיבוצית וחבר כנסת), ובערבית ואדי עוג'א (מפותל, על שם פיתוליו הרבים). הנחל הוא נחל איתן ואחד הערוצים הגדולים במזרח בנימין. אורכו של הנחל כ-24 ק"מ והוא נשפך אל נהר הירדן בבקעת הירדן ובו כמה אתרים קדומים. הנחל עובר ברובו בתחום שמורת נחל ייטב וכוכב השחר, חולף לאורך קניון הנחל והמפלים, ומגיע לעין עוג'א.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן