מאות מטיילים צפויים לפקוד את ארמונות החשמונאים בחנוכה

למעלה מ-1000 ישראלים צפויים להגיע בחנוכה לארמונות החשמונאים שבשטח B ברכבם הפרטי, במסגרת מיזם של בי"ס שדה כפר עציון וארגון 'שומרים על הנצח'

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 10/12/20 22:28 כד בכסלו התשפא

מאות מטיילים צפויים לפקוד את ארמונות החשמונאים בחנוכה
ארמונות החשמונאים, צילום: שומרים על הנצח

בחודשים האחרונים מתרחש הרס חמור ושוד עתיקות המאיים על מבצרי החשמונאים הנמצאים בשטחי B ברחבי יהודה ושומרון.

במהלך השנה, לא ניתן להגיע עם רכב פרטי למקומות אלו ונדרש אוטובוס ממוגן ואישור צבאי מיוחד. בחנוכה הזה, לראשונה, תותר כניסת רכבים פרטיים למבצרי החשמונאיים.
אנשי בית ספר שדה כפר עציון יזמו לצד מיזם "שומרים על הנצח" מבצע מיוחד שבו במהלך שמונת ימי החג יבקרו למעלה מאלף איש בכל האתרים החשובים מימי החשמונאים. בכך למעשה, מצביע הציבור ברגליים וקורא לדאוג להפסקת ההריסות באתרים החשובים.  

עמיחי נעם, סמנכ"ל בית ספר שדה כפר עציון שעומד מאחורי ארגון המבצע אומר כי "מבצרי החשמונאיים נמצאים בסכנה וחווים הרס על בסיס יומיומי. צריך להפוך את האתרים הללו לגן לאומי ולבנות סביבם גדרות, רק כך ניתן יהיה לשמור ולהגן על המקום.

"אנחנו אומרים בקול גדול שהמצב הנוכחי לא יכול להימשך. העובדה שנרשמו כמות גדולה כל כך של אנשים מעידה כי הציבור אמר את דברו ורוצה לדאוג למקומות החשובים האלה. אנו מודים לצה"ל על השותפות לדרך ומזמינים את הציבור להשתתף בטיולים למשפחות למיטיבי לכת ולאוהבי הארץ בכללותם ליהנות מהטיולים ולשמור על הארץ".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן