שמירת כשרות במזרח – איך עושים את זה?

רגע לפני שאתם מתכננים את הטיול שלכם למזרח ומזמינים טיסות לתאילנד, ויטנאם או פיליפינים – הנה כל מה שאתם צריכים לדעת כדי לצלוח את סוגיית הכשרות ביעד בשלום.

חדשות כיפה תוכן שיווקי 30/08/18 19:31 יט באלול התשעח

שמירת כשרות במזרח – איך עושים את זה?
השוק בתאילנד, צילום: shutterstock

עבור הציבור המסורתי שומר הכשרות, תכנון החלק הקולינרי של טיול לחו"ל לוקח נתח נכבד מההכנות לקראתו. רגע לפני שאתם מתכננים את הטיול שלכם למזרח ומזמינים טיסות לתאילנד, ויטנאם או פיליפינים – הנה כל מה שאתם צריכים לדעת כדי לצלוח את סוגיית הכשרות ביעד בשלום.

לאכול בבתי חב"ד

המזרח רחוק מלהיות מעוז מובהק עבור שומרי כשרות, אך בזכות המסעדות הקיימות כמעט בכל בית חב"ד, כל סוגיית הכשרות הופכת לפשוטה יותר. בתאילנד קיימים ארבעה בתי חב"ד, הפזורים בערים בנגקוק וצ'אנג מאיי וכן באיים קוסמוי ופוקט. בכל אחד מבתי חב"ד תוכלו ליהנות מארוחות המוגשות במסעדה בשרית כשרה למהדרין, המציעה גם שירותי TAKE AWAY ואפילו הזמנה ישירה למלון בו אתם מתארחים. בנוסף, בתי חב"ד מפעילים גם מאפיה כשרה.

מסעדות כשרות מומלצות בתאילנד

בנגקוק – מסעדת Aaida Cuisine. מסעדה כשרה בכשרות מדרש ספרדי ירושלים הממוקמת באיזור המלונות והקניונים של העיר. המסעדה מציעה תפריט מרוקאי בסגנון ישראלי, הכולל בין השאר קוסקוס, חריימה, שקשוקה וסלטים מרוקאיים.

פטאיה – מסעדת קינג דיוויד היוקרתית מציעה תפריט בשרי בו תוכלו למצוא סטייקים ושיפודים, מרקים, מתאבנים, קינוחים ותוספות. במבנה יש גם בית כנסת.

קוסמוי – המסעדה של צביקה, הממוקמת בחוף צ'אוונג, מציעה תפריט ישראלי ותאילנדי המוכן באופן מוקפד. התפריט כולל מנות דגים, בשר, מרקים בסגנון מקומי ואפילו חומוס, ממש כמו בישראל.

קופנגן – מסעדת הבית הישראלי הממוקמת בסמוך לחוף האד-רין, מציעה תפריט ביתי ואווירה חמימה וישראלית. התפריט כולל מנות ישראליות ומערביות מוכרות ובימי שישי מתקיים במקום קידוש.

רוב המסעדות הישראליות בתאילנד נמצאות בבעלות של ישראלים דוברי עברית ותוכלו למצוא אותן כמעט בכל היעדים התיירותיים במדינה. עם זאת, חשוב להדגיש כי לא מדובר במקומות עם תעודת כשרות. חלקם יצהירו על הכשרות שלהם ועל המוצרים שמשתמשים בהם ויבינו את הצרכים המיוחדים שלכם כשומרי כשרות – אך עדיין, מדובר בפתרון אידיאלי בעיקר לציבור המסורתי שלא רוצה לאכול טרף מובהק.

לרכוש מוצרים כשרים בסופרמרקט

אם אתם מעדיפים לרכוש מוצרים כשרים ולבשל לבד, דעו כי תוכלו להגיע לכל אחת מחנויות המזון המקומיות בתאילנד, בה נמכרים מספר מוצרים כשרים שיאפשרו לכם ליהנות מארוחה מלאה – דגים, פסטות, תבלינים, רטבים שונים וכן ממרחים, שמנים וחטיפים. כמו כן בבית חב"ד ביעדים השונים במזרח מופעל סופרמרקט לממכר מוצרים כשרים מגוונים.

לערוך רכישות בשווקים

המזרח הרחוק עמוס בשווקים צבעוניים ומפתים, בהם נמכרים אינספור חומרי גלם נהדרים – את חלקם אפילו תוכלו לרכוש! בין השאר, תוכלו למצוא ברחובות קלחי תירס מבושלים, ערמונים על האש, ביצים קשות מבושלות ובטטות ותפוחי אדמה אפוים. בהודו השווקים מציעים מגוון רחב של דוכני רחוב צמחוניים וכמובן – מבחר עצום של פירות אקזוטיים שהמוכרים ישמחו לחתוך בצורות מדליקות לנגד עיניכם.

איך מבשלים לבד?

אם אין באפשרותכם למצוא מסעדות כשרות או מזון כשר, תוכלו תמיד לבשל בעצמכם את האוכל. כל שעליכם לעשות הוא לדאוג לערכת בישול בסיסית, הכוללת סיר ומחבת קטנים, צלחות וסכו"ם וכן קרש חיתוך מתקפל, סכין חיתוך וקולפן. לאלה תוסיפו גזיה או כיריים חשמליים (תלוי בסגנון הטיול שלכם) – ואתם מוכנים!

אם אתם לוקחים חלק בטרק מאורגן, דעו כי הצוות ישמח לבשל לכם ארוחה נהדרת בכלים שלכם, או שתוכלו לבשל במטבח של בעל הבית בעצמו. המקומיים מסבירי פנים וישמחו לארח אתכם בביתם – תהיו בטוחים שאחרי כל כך הרבה שנים במעוזי התיירות, הם מכירים את הבקשות המיוחדות של הישראלים...

שלב המסקנות

כפי שקראתם בכתבה זו, שומרי מסורת וכשרות יכולים להסתדר בקלות ובלי בעיה בערי המזרח בכלל ובתאילנד בפרט. כל שצריך הוא מעט תכנון מראש והתנהלות נכונה במקום, שכן במזרח ובתאילנד יש מגוון רחב של מוצרים שניתן לרכוש באופן עצמאי ולבשל בעצמכם, מסעדות ובתי חב"ד. בנוסף, תאילנד מציעה אינספור שווקים עם מזון שאין בעיה לשמור כשרות בצריכתו כגון: פירות וירקות מדהימים, קטניות מגוונות, תבלינים ייחודיים, ביצים וכל מה שצריך כדי ליהנות מטיול מושלם.