ביטול מעמדה המיוחד של קשמיר

קשמיר מדינה מופלאה ,האזור מלא בחן המתבטא בעצי דולב גדולי ממדים, בתי סירה לצד גני פרחים המשקיפים אל עבר הרים מושלגים וכן אגמים שלווים, מה תראו וכיצד מומלץ לבקר באזור?

חדשות כיפה תוכן שיווקי 11/09/19 10:01 יא באלול התשעט

ביטול מעמדה המיוחד של קשמיר
ביטול מעמדה המיוחד של קשמיר, צילום: יח"צ

כמיהתם של הודים רבים בסוף של יום עבודה נישאת אל עבר מזג האוויר הקריר  של קשמיר. זו שופעת הרים לבנים ונהרות כחולים לצד שדות של פרחים הידועים גם כמתת האל. אזור יפיפייה זה, שאף נקרא בעבר הפנינה של האימפריה הבריטית, מהווה גן עדן לחצי מיליון התיירים המבקרים בו במהלך השנה. 

רכבת לילה לג'אמו

לאלו הבוחרים לטייל בקשמיר בגפם מומלץ לרכוש כרטיס לרכבת הלילה לג'אמו, זאת תוביל אתכם אל עבר העיר הגדולה במדינת קשמיר- סרינגר, שם נמצא גם אגם דאל. את הלילה הראשון וזה שיבואו אחריו תוכלו להעביר בבית סירה, בניגוד להוסטלים הידועים ברחבי הודו, דווקא כאן תיהנו מתנאים הולמים ונעימים תמורת מאה רופי ללילה. כשעולה הבוקר תזכו לחזות במחזה שאליו משתוקקים רבים, שוק צף אמתי על האגם. בין מוכרי צנצנות הדבש והפרחים תמצאו שפע של תוצרת מקומית וכמובן אריגים וסוודרים מצמר הקשמיר הידוע והנחשק.

 

לשוט בשיקארה

הדרך הנעימה להתחיל את היום במחוז היפיפה היא באמצעות שייט בסירה הנקראת שיקארה, אשר מזכירה את הגונדולה האיטלקית. צבעם הכחול עמוק של המים, מנוקד בפרחי לוטוס וחבצלות צהובות צפות, מצליח לעורר הזדהות לנוכח כמיהתו של כל אזרח הודי לבקר במקום. את השייט ניתן לשלב בביקור בעיר ולצאת למסע קניות.

 

לצאת אל ההרים

מטיבי הלכת בוודאי שמים פעמיהם אל הנופים המושלגים הניבטים מכל עבר, אך בטרם נפרדים מהעיר הקסומה מומלץ מאוד לבקר בשאלימר באג -  פארק משופע בפריחה ומזרקות מים ובמסגד המקומיים המרשימים. לאחר מסע קניות בין שפע של סוגי דבש מפרחים שונים ומזכרות מקומיות מעץ תוכלו לרכוש כרטיסים לטיול רגלי קבוצתי עם הדרכה מקומית. הטיול להרים הוא למעשה מסע קמפינג העומד בפני עצמו ומתמקד בטיפוס בשביל הררי צר ויערות אורן אל עבר קרחונים בגובה של ארבעת אלפים מטרים ("הרמוק" הוא אחד מהם). כאשר מגיעים לקצה מתגלה מחזה מרהיב בו גבעות מושלגות חורצות אגמי מים ופריחה ססגונית מקשטת את האופק. מחזה זה אף מתעצם בשעת השקיעה אשר צובעת את השמיים בגוון אדמדם ובשעת לילה כאשר ירח מלא  מאיר את האזור באור נגוהות מהפנט.

 

לסיכומו של עניין, קשמיר מדינה מופלאה אשר עלתה בזמן האחרון שוב לכותרות בעקבות ביטול מעמדה המיוחד. אך גם ביטול המעמד לא מצליח למחוק את מי שנקראה עד לא מכבר היהלום שבכתר הבריטי. האזור מלא בחן המתבטא בעצי דולב גדולי ממדים, בתי סירה לצד גני פרחים המשקיפים אל עבר הרים מושלגים וכן אגמים שלווים. מומלץ לבקר בקשמיר במסגרת טיול מאורגן להודו ובהדרכה צמודה, אולם ניתן לעשות זאת גם במסגרת פרטית. (יש להתעדכן באזהרות המיוחסות לאזור מטעם המטה לביטחון לאומי).