5 אתרי הסקי באירופה שאתם חייבים לבקר בהם

מחפשים אתר סקי אידיאלי למשפחות? לכו למדונה די קמפיליו באיטליה, רוצים אפר'סקי עמוס בפעילויות? כדאי לכם להזמין מקום בקיצבהיל באוסטריה. 5 האתרים המומלצים ביותר באירופה לחופשת סקי חלומית

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 17/01/22 14:12 טו בשבט התשפב

5 אתרי הסקי באירופה שאתם חייבים לבקר בהם
העיירה סנט מוריץ. אתרי הסקי המומלצים ביותר, צילום: שאטרסטוק

1. קיצבהיל, אוסטריה

האתר האוסטרי המוביל נמצא במערב המדינה ומציע למבקרי 52 רכבלים הפרוסים על פני 170 קילומטר עם 60 מסלולי סקי ברמות קושי שונות (41% כחולים, 45% אדומים, 14% שחורים) ומתחמים נפרדים המיועדים לחובבי סנובורד ופריסטייל. היתרונות הן האטרקטיביות של העיר ומסורת ארוכת השנים של הסקי במקום, תרבות האפר'סקי, מקומות האירוח המגוונים והמסעדות. החסרונות הבולטים הם מסלולי הילדים הדי מאכזבים והעומס בגולשים ברוב עונת הגלישה. 

קיצבהיל. אפרה-סקי נהדר

קיצבהיל. אפרה-סקי נהדר צילום: שאטרסטוק

2. סנט מוריץ, שוויץ

למרות שדאבוס נחשבת ליוקרתית מבין אתרי הסקי של שוויץ, דווקא סנט מוריץ נחשב למפורסם מכולם, ולא בגלל חומרי הניקוי המוכרים כל כך. הנוף המרשים, המסלולים הנרחבים ואפילו הפעילויות הנוספות למי שאינו גולש, הם רק חלק מהיתרונות הרבים שיש למקום. עם זאת, ובדומה לרוב אתרי הגלישה בשוויץ, גם סנט מוריץ נחשבת ליקרה, הן באפשרויות הלינה והאוכל והן בשימוש באתר. 

סנט מוריץ. מסלולים נרחבים לגלישה

סנט מוריץ. מסלולים נרחבים לגלישה צילום: שאטרסטוק

3. ואל טורנס, צרפת

ואל טורנס היא הטופ, גם בגלל שהיא נחשבת לעיירת הסקי הגבוהה באירופה, אבל גם כי היא פשוט מציגה את החבילה המלאה. החל מהעיירה שמציעה הרבה פעילויות ועד אחד ממרחבי הגלישה המחוברים הגדולים בעולם (600 ק"מ), כחלק מ"שלושת העמקים" קורשבל, מריבל ולה מנוייר, עם מסלולי גלישה רבים שכל משפחה וקבוצה יוכלו למצוא את עצמם שם. 

ואל טורנס, הטופ של צרפת

ואל טורנס, הטופ של צרפת צילום: שאטרסטוק

4. בנסקו, בולגריה

בולגריה ככלל נחשבת לאחד היעדים המשתלמים לחופשת סקי בעיקר בגלל המחירים הנוחים והטיפול בשלג. באתר הסקי הכי גדול במדינה, בנסקו, המסלולים מתוחזקים ושמורים ברמה גבוהה מאוד, הם ישרים ובלי "מוגולים", דבר שמתאים למתחילים, משפחות ואף מתקדמים. גולשים רבים מתלוננים על התורים בכניסה למעליות ולרכבלים ועל צפיפות רבה מדי במסלולים עצמם אבל הנוחות, הקרבה לשדה התעופה והמחירים הזולים שווים את זה. 

בנסקו, מסלולים שמורים ומתוחזקים

בנסקו, מסלולים שמורים ומתוחזקים צילום: שאטרסטוק

5. מדונה די קמפיליו, איטליה

או בקיצור מדונה. האתר נמצא ברכס הדולומיטים ולכן הוא גם מכונה 'הפנינה של הדולומיטים'. נחשב לאחד המקומות האידיאלים למשפחות וגולשים מתחילים ודווקא פחות לגולשים המקצועיים. המקום אידיאלי לילדים, עם נוף נהדר ובלי תורים. יחד עם זאת, המחירים גבוהים יחסית ותרבות האפר'סקי במקום די רגועה. 

מדונה די קמפיליו, נוף נהדר

מדונה די קמפיליו, נוף נהדר צילום: שאטרסטוק