עושים סדר המדינות הירוקות שכדאי לטוס אליהן, למרות הבידוד

נגיף הקורונה ממשיך להתפשט במדינות העולם ומשרד הבריאות הישראלי שב ומעדכן את היעדים המסוכנים לציבור. יחד עם זאת, וכיוון שמדובר בימים של חופש, ערכנו עבורכם סקירה של מדינות בטוחות באופן יחסי, שביקור תיירותי אצלן בהחלט יצדיק את הבידוד עם הנחיתה בארץ

שמחה ברנס שמחה ברנס, חדשות כיפה 29/07/21 21:13 כ באב התשפא

המדינות הירוקות שכדאי לטוס אליהן, למרות הבידוד
אילוסטרציה, צילום: פלאש 90, משה שי

התקנות המשתנות של משרד הבריאות באשר ליציאה מהארץ גורמת לבלבול בקרב הציבור. משפחות שרוצות לנצל את חופשת הקיץ לצורך נופש בניחוח זר או היכרויות עם תרבויות אחרות נאלצות לשנות תוכניות באופן קבוע לאור מצב התחלואה המשתנה. 

על פי פרסומים של משרד הבריאות, העולם מתחלק לשלוש: 

  • יעד ברמת סיכון מרבית

אזרחים ותושבי קבע היוצאים מישראל ליעד ברמת סיכון מרבית יהיו מחויבים באישור ועדת חריגים. כל הנכנסים לישראל מיעד ברמת סיכון מרבית, כולל מחלימים ומחוסנים, יהיו מחויבים בבידוד.

  • יעד עם אזהרה חמורה

כל הנכנסים לישראל מיעד עם אזהרה חמורה, כולל מחלימים ומחוסנים, יהיו מחויבים בבידוד.

  • יעד עם אזהרת מסע

כלומר, משרד הבריאות אינו ממליץ לנסוע ליעד זה בשל רמת התחלואה בו.

  • יעד ללא סיווג

המגיעים לישראל מיעד ללא סיווג מחויבים בבידוד, אלא אם הם מחוסנים או מחלימים. 

ישנן גם מדינות ללא סיווג מיוחד. כלומר, כל השבים מיעד זה, למעט מי שמחזיקים בתעודת התחסנות או תעודת החלמה ישראליים יחויבו בבידוד על פי הנחיית משרד הבריאות. קבלו את חמשת המדינות שביקור בהן שווה את ימי הבידוד שכל השבים לארץ מחויבים בו. 

איטליה

המדינה שהפחידה את העולם במראות קשים של מסע לוויות ורופאים מותשים עם פרוץ המגיפה עכשיו נחשבת ליעד בטוח יחסית על פי משרד הבריאות. המטיילים מהארץ עשויים להתפעל מתעלות המים בונציה, כמו גם מסיורים במבנים היסטוריים, מוזיאונים וטבע עוצר נשימה. 

איטליה

איטליהצילום: shutterstock

איי פוקלנד

הארכיפלג שבדרום מערב האוקיינוס האטלנטי עשוי להיות מפלט נעים לקיץ הישראלי והלחוץ. רק 3,000 תושבים יש בקבוצת האיים הקטנה, שמהווה טריטוריה של הממלכה המאוחדת. האיים נמצאים כמה מאות מטרים לחופי ארגנטינה, ולכן גם קרובים למדי ליבשת אנטארטיקה. המטיילים במקום יוכלו ליהנות מנוכחות פינגווינים על החוף וממזג אוויר גשום ונוח. 

צילום: shutterstock

אירלנד

המדינה השכנה של בריטניה היא חלק מהממלכה המאוחדת ונחשבת לאחת מהאומות הקלטיות. במרחק חמש שעות טיסה בלבד, התייר הישראלי יוכל לראות מקרוב טירות עתיקות מימי הביניים וגם משמורות טבע, פארקים וכמובן, בירות. 

טירה באירלנד

טירה באירלנד צילום:שאטרסטוק

ארצות הברית 

אכן, בהחלט מפתיע. למרות ההתפשטות העצומה של המגיפה שאירעה בגל הראשון במדינה, משרד הבריאות לא סיווג את ארצות הברית כיעד מסוכן, ולכן, צעירים ישראלים שרוצים להרגיש בסרט יכולים לטוס למעצמה הגדולה בעולם בלי הנחיות מיוחדות. אם כבר אמריקה, אז רק ניו יורק. המוניות הצהובות או התצפית מהבניין הגבוה ביותר בעיר הלא הוא אמפייר סטייט בילדינג, מוזיאון הטבע או ביקור בסנטרל פארק. לכם נותר רק לבחור. 

ניו יורק

ניו יורקצילום: shutterstock

 דרום קוריאה

אי אפשר להזניח מאחור את המשוחררים ותאבי הנדודים שלבם מושך אותם למדינות המזרח. לכן, אם תרצו לוותר על אירופה המוכרת, תוכלו לטוס לדרום קוריאה. המדינה הרחוקה והמתקדמת הזאת ממוקמת באופן אסטרטגי בין ארבע המעצמות הגדולות: ארצות הברית, יפן, רוסיה, וסין. גם טיולים מאורגנים יש למקום, והמטיילים יוכלו לצפות בארמון המרכזי של שושלת המלוכה, מחיי עיר תוססים וגורדי שחקים וגם לבקר באי ג'ג'ו, המוכר כאחד משבעת פלאי עולם. האי משלב נופים מרהיבים של מפלים, הרי געש וצמחייה עבותה.  

סיאול

סיאולצילום: shutterstock

למרות כל האמור לעיל, נשוב ונזכיר כי אין כמו בארץ, ואם כבר קורונה, אז רק מתוצרת מקומית.  

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן