סקר חדש קובע: חל שינוי בהתנהגותו של התייר הישראלי בחו"ל

יותר אמצעים טכנולוגיים לתשלום ופחות נסיעות ארוכות. סקר חדש בדק את השינויים בהתנהגותם של הישראלים עם כספם בחו"ל | בין השאר מצא הסקר: 49% מהתיירים משלמים באמצעות כרטיס אשראי ו-47% משלמים במזומן

חדשות כיפה חדשות כיפה 07/07/22 14:44 ח בתמוז התשפב

סקר חדש קובע: חל שינוי בהתנהגותו של התייר הישראלי בחו"ל
+, צילום: pexels (Alexander Mils)

בקיץ הזה ישראלים רבים יטוסו כדי לנפוש ביעדים הפופולריים בחו"ל, במיוחד אחרי שנתיים של הגבלות קורונה בארץ ובעולם. את ההכנות לטיול אנחנו מתכננים הרבה זמן מה מראש כדי לחשב את ההוצאות הכספיות הכורכות בחופשה. 

חברת Visa פרסמה היום (ה') תוצאות של סקר חדש שבדקו את השינויים בהתנהגותו של התייר הישראלי בהיבטים השונים של תעשיית הנסיעות למחצית השנייה של שנת 2022. הסקר נערך באמצעות מכון מחקר הגל החדש, בקרב 550 ישראלים מגילאי 18 ומעלה ובחן את התנהלותנו עם הכסף שלהם לפני, תוך כדי ואחרי הטיול . הסקר גם משווה את ההתנהגות של הישראלים לתוצאותיו של סקר קודם שערכה Visa - Global Travel Intentions (GTI) שנערך בשנת 2018. 

בעקבות מגפת הקורונה, עולה מהסקר כי הרגלי השימוש והצריכה של ישראלים עם כספם השתנה והיום הם מעדיפים נסיעות קצרות יותר לחו"ל מאשר לפני פרוץ המגפה. על פי הממצאים, משך הזמן הממוצע של טיול בשנת 2018 עמד על 8.9 ימים בעוד שכעת הוא עומד על 6.5 ימים, ירידה של 27%.

עלייה בשימוש באפליקציות ובאתרי ההזמנות

הסקר גילה כי התייר הישראלי סומך יותר על האמצעים הטכנולוגיים עבור תשלום בארץ בה הם נמצא. עוד קבע הסקר כי 49% מהם משלמים באמצעות כרטיס אשראי פיזי או בארנק דיגיטלי ורק 47% משלמים במזומן, בהשוואה ל-57% בשנת 2018.

בנוסף, הסקר מצא כי הנופשים משתמשים יותר באמצעות הסמארטפון. 37% מהישראלים משתמשים בחו"ל בסלולרי שלהם לביצוע תשלומים והעברות כספים. הישראלים גם סומכים יותר על הזמנות המתבצעות דרך האינטרנט והאפליקציות – 63% משתמשים באתרי המלונות והלנות הפרטיות, 48% משתמשים באתרי השוואת מחירים ו- 40% משתמשים באתרי און ליין של סוכנויות הנסיעות . כמו כן, אחוז המשתמשים באפליקציות נסיעות, ניידות וניווט בארץ היעד עלה משמעותית  – מ-13% ב-2018 ל-27% ב-2022.